Monday 26 May 2008

Er det noe lureri med fattern? (In Norwegian).

Fattern spurte hvilket kontonummer, som han skulle overføre arven fra onkelen sin til.

Så sa jeg at jeg måtte ringe Nordea, og høre om kontoen kunne brukes.

Jeg sa jeg skulle ringe tilbake seinere i uka.

Men detta blei han litt furten for, virka det som.

Han ville at jeg skulle få Pia til å sende meg pengene.

Men jeg sa, at jeg vil ikke ha noe med Pia å gjøre etter den juginga hennes om misbruk fra meg og fattern osv.

Og da lot fattern som at han hadde glemt, hva det her gikk ut på, enda vi hadde prata om dette flere ganger før.

Så sa han, at jeg måtte ringe det nummeret han ringte fra, hvis jeg skulle ringe.

Med en sur tone.

Så spurte jeg om det var vannsengbutikken, fastlinje.

Og da ble han enda surere, og sa, ja du ser vel det, på telefonen, hvilket nummer jeg ringer fra.

Enda jeg spurte på en høflig og hyggelig måte.

Så her var det tydelig at man traff en nerve, eller hva man skal si.

Det telefonnummeret, til den gamle vannsengbutikken i Drammen, det har pleid å være 32831685, i alle år.

Men nå har de bytta telefonnummer, av en eller annen grunn.

Så da, er det ikke rart at jeg spørr, om hvilken telefon han ringer fra, for jeg husker jo at noe var rart, for hvorfor skulle de plutselig bytte telefonnummer, uten noen forklarlig grunn?

Jeg kikka på telefonen nå da, og da stod det 32826889.

Og jeg søkte på det nummeret, på telefonkatalogen online, siden fattern blei så sur, fordi jeg skulle ringe banken, og ringe tilbake.

Det her stod det:

Ditt søk på <32 82 68 89> er del av nummerserien med hovednummer <32 83 16 85>.
Søket ga ikke treff i Gule Sider®, men det ga følgende treff i Telefonkatalogen™.

Se også: Ohlsen Olssen Olesen
Arne Mogan Olsen
Tordenskiolds g 36, 3044 Drammen32 83 16 85 - Tordensalsgate 36, 3044 Drammen947 84 101 - Mobiltelefon976 62 816


Jeg synes det var litt rart jeg.

Hvorfor skulle de ha et nytt telefonnummer, som var del av den gamle nummerserien, med hovednummer 32831685.

Også virker ikke hovednummeret lenger?

Dem hadde jo bare en telefon der før.

Og nå er jo vannsengbutikken/sengebutikken, lagt ned, så det er vel ikke noe grunn, til at dem skulle ha mer enn en telefon nå.

Og Odd Einar Pettersen, fra ungdomsskolen, jeg får vel slutte å kalle han idiot nå.

Han sa at fattern hadde flytta til Sandefjord eller Tønsberg.

Det er mye rart.

Her kan det være noen ugler i mosen, tror jeg nesten, siden fattern prater så rart på telefon og, noen ganger.

Han mobba meg, virka det som, en gang han ringte, for noen måneder siden, da sa han Co2, uten noen foranledning.

Det var som om han skulle si at jeg var kjedelig, siden han gjorde Co2 til et tema.

Jeg husker jeg lurte på om fattern hadde prata med politiet da.

Fattern har aldri prata om kjedelige tema som Co2, sånn uten videre, eller sagt Co2 sånn uten videre, for å gjøre et poeng av å si Co2, som om det var planlagt.

Så her lurer jeg på om det kan være noen ugler ute å går, i mosen.

Så det var merkelige greier.

Så det kan man vel lure på, hva faen det er som foregår.

Så da får man lure på det.

Så får jeg se om jeg får gjort det jeg egentlig skulle ha gjort her og.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Den ene mobilen til fattern, er registrert, på en gate ved navn, TordenSALSgate.

Isteden for Tordenskioldsgate.

Så hva som foregår her, det er vanskelig å si.

Men jeg synes det var mye rart med telefonnummerne.

Det begynner å bli litt vel mye.

Det heter jo ikke Petter Wessel Tordensal.

Det vet vel alle i Norge.

Fattern som alltid har mobba svenskene, og sagt at Volvo ikke var bil osv.

Og nå klarer han ikke å skrive Tordenskiold, når han kjøper seg mobil.

Her må det vel være noe galt, skulle man tro.

Så hva som foregår, det kan man lure på.

Men det er kanskje noen som vet hva som foregår, det får man håpe på.

Vi får se.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).