Saturday 28 June 2008

For to år siden, skjedde det litt mye rart vel. (In Norwegian).

For to år siden snart.

Jeg lurer på om det var 4. juli, for to år siden da.

Så skjedde det en del rart.

Jeg var lei av set-upene i Mandeville St., i Walton, jeg bodde i et 'shared house' der.

Et par måneder i forkant, så fortalte jeg team-leaderne på Arvato, at jeg trengte en fast kontrakt, for å få ny leilighet, som jeg hadde svart på annonse for.

Så kom det tilbud om fast kontrakt, Arvato-kontrakt, i følge team-leaderne.

Når kontrakten dukket opp, i slutten av juni vel, så viste det seg å være tre måneders kontrakter, og ikke faste kontrakter, som team-leaderne hadde sagt.

Jeg tok det opp med line-manager, Line, og hun sa at den neste kontrakten, ville være en fast kontrakt, men det var den ikke, det var også en tre-måneders.

Jeg tok med kontrakten, til the estate agent, og de ville ha attest fra landlorden i Mandeville St.

Jeg tok med den og, og fikk kontrakt på leilighet, i Leather Lane.

Samme dag, dro jeg til politiet i Walton, Walton Lane, heter det vel.

Og forklarte, at det var enda mer tull i Mandeville St.

Melissa hadde stjålet PC-en til hun finske jenta som hadde bodd der før, Taru.

Og som hadde PC-en på mitt rom.

Melissa sa til meg, at hun hadde kjøpt PC-en av Taru.

Men det viste seg senere, å være løgn.

Jeg fikk en e-post av Taru.

I tillegg, så var det noe minibankkort, eller Visa Electron kort, som hadde blitt borte i posten der, og jeg synes jeg hørte et plastkort falle på gulvet, fra post-luka, i døra, og Melissa var den eneste hjemme, og jeg rapporterte dette mm. til politiet i Walton da, et par måneder før dette da.

Politiet i Walton, lurte på hvorfor jeg ble boende der, hvis så mye rart skjedde.

Så viste jeg de, kontrakten for Leather Lane, og at jeg hadde endelig fått den, samme dagen.

Jeg sa at attesten fra landlorden, var skrevet på et så underlig engelsk, at the estate agent, reagerte.

Politiet ville ha orginalen, men den ville the estate agent ha.

Så den hadde jeg allerede gitt til the estate agent, for jeg trengte jo leilighet.

Så politiet fikk låne kopien da.

Så dro jeg på jobben igjen.

Jeg hadde ferie disse dagene, som jeg flyttet, og kjøpte inn ting til leiligheten da.

Men, jeg trengte jo mer penger, for leia her var mye dyrere.

Så jeg dro på jobben, snakket med team-leader Line, og hun sa det var greit at jeg jobbet noen dager ekstra i ferien.

Etter det her, så var damene på jobben sure, og det ble de så lenge jeg jobbet der.

Av for meg ukjent anledning.

Men Judith, Godwin vel, hun sa blant annet til meg, i disse dagene.

'You've been waiting sooo long for that appartment, haven't you'.

På en ekkel måte, må jeg nesten si.

Så da fikk jeg nesten frysninger, for så ekkelt var hun.

Og jeg skjønte ikke hvorfor hun skulle være så ekkel.

Hun Emelie, Wallin, som var omtrent den eneste der, som var høflig og hyggelig, dro plutselig på ferie, omtrent samtidig, enda jeg mener at jeg hørte at hun ikke skulle på ferie, men det er mulig jeg rota.

Men, hun kom tilbake, noen uker etterpå, og virka som hun var helt rar/bortkommen, smilte osv.

Og han iren, Michael, som virka da, som at han var omtrent i familie med henne, måtte kjøpe milkshake til henne, på McDonalds, i lunch-pausen, som var på starten av skiftet dems.

De ukene her, så var det så kjedelige folk på jobben, så jeg brukte sjangsen til å lære meg litt svensk og dansk, for jeg synes at jeg kunne jo prøve å få noe utbytte av den her Microsoft rutine-jobben, når jeg først satt der i åtte timer hver dag.

Så det gjorde jeg da, også for å yte bedre service ovenfor kundene da.

Og få bedre resultater på samtale-tid, osv., som de maste fælt om.

Line, sa jo senere, at hun trodde, at jeg ønsket å jobbe ekstra i ferien, like etter at jeg hadde flytta hit, for å få mer ferie senere.

(Og ikke for å få ekstra lønn).

Så der i gården, i topp-etasjen, så lurer jeg litt på hvordan det står til, selv om det vel må ha vært et regelrett løgn.

Men men.

Og her, i Leather Lane, så fikk jeg vite, at det skulle være, faktura på strømmen, fra the estate agent.

Men når jeg flytta inn, så så jeg at man trengte et sånt lilla kort, for å kjøpe 'strøm-billetter', til fem pund, i mat-butikken.

Den boksen har jeg fått hivd ut nå da, så nå er det faktura.

Men da hadde jeg ikke det lilla kortet.

Så de første 3-4 dagene jeg bodde her, så var det ikke strøm.

Men jeg ville gjerne ut av Mandeville St., på grunn av alle set-upene der osv., jeg trodde de folka der var noe mob/mafia opplegg, siden de alltid skulle ta noe set-up på meg osv.

Jeg orker ikke å gå i detalj om det, men det var veldig slitsomt å bo der, pga. de her folka da, Melissa, Steven, Janine, Sarah, osv.

Det var to polske der også, på slutten, men de virka mer normale.

Men men.

Så det er mye rart.

Det er ikke så lett for meg, som er fra Larvik og Berger i Vestfold, å skjønne så mye av de mafia/mob-greiene, som folk driver med.

Ingen har fortalt meg om det greiene her, og myndighetene og politiet, er jo stumme som østers, så hva som foregår, det er jeg litt i villrede om.

Annet enn at myndighetene, har null respekt for rettighetene mine, og at ingen forteller meg noen ting.

Det er vel det jeg vet omtrent.

Så sånn er det.

Så respekt for folks rettigheter fra myndigheter, det er omtrent fraværende, virker det som.

Så man får vel ønske myndighetene god bedring da.

Selv om det spørrs hvor høye sjangser det er for at det hjelper.

Men vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).