Saturday 28 June 2008

Facebook-samtale med Stinne Ingersvang, fra Arvato. (In Norwegian).

Hei!

Between Stinne Ingersvang and You

Erik Ribsskog

January 13 at 2:13am

Hei Stinne,

bare driver å kontakter noen kolleger fra Arvato.

Går det bra med jobb og studier osv i Danmark?

Begynte du å jobbe som sykepleier, var det så?

Erik

Stinne Ingersvang

Add as Friend

April 15 at 5:40pm

Report Message

Hei Erik =)
Jeg håber alt er vel hos dig?
Jeg har droppet jobbet som sygeplejer (for meget papir-nusseri).. Så her går tiden med studier..
Ud over det venter jeg barn til sommer! Det er super =)
Er du stadig i LVP..?
Kram herfra!

Erik Ribsskog

April 15 at 7:41pm

Hei Stinne,

hyggelig å høre fra deg!

Det er hyggelig å høre at ting går bra.

Jeg husker du hadde en sånn sykepleier-uniform som du tok med på jobben i Liverpool.

Så husker jeg du sa, at i Liverpool, så var det kaldt og vått osv., på telefonen, da du pratet med en dansk kunde, som skulle akitivere.

Så da er det vel bedre i Danmark kanskje.

Jeg har en sånn arbeidsrettsak, gående, mot Arvato, og team-leaderne der, enda, så hvis du har tid å lese om det, så gjerne si fra.

Jeg er også litt bekymret, for at noen på jobben kan ha blitt misbrukt, av noe lokal kriminelle nettverk, eller noe, som jeg synes det kunne virke som, at hadde infiltrert firmaet.

Når var det du sluttet på Arvato igjen, var det sommeren 2006?

Skal jeg se om jeg finner den linken til bloggen her:

http://johncons.angelfire.com/blog/index.blog/1293688/enclosure-7/

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/04/someone-on-arvato-ip-address-have-been.html

Det ble noen linker her.

Men det var veldig hyggelig å høre fra deg igjen.

Og igjen takk for hjelpen de vanskeligste danske samtalene, på Arvato.

Jeg har en bestemor fra Danmark, i Norge, som fortsatt taler dansk.

Så jeg er ganske vandt til å forstå dansk, men å tale dansk, på en forståelig måte, det synes jeg nok ikke alltid er like enkelt.

Så da var det veldig flaks, at man hadde noen dyktige danske kolleger.

Så mange takk igjen for den hjelpen.

Og på forhånd takk, hvis du har tid til å se på det med den Arvato-saken.

Igjen tusen takk for svar!

Erik

Erik Ribsskog

Today at 10:35pm

Hei Stinne,

jeg prøver å ta kontakt igjen jeg.

Jeg husker jo det, at det var slik der, at nordmenn, skulle svare danske samtaler.

Og når det var noen som ikke forstod hva jeg sa, så pleide jeg å sette de danske samtalene over til deg.

Så tusen takk for hjelpen i forbindelse med det igjen!

Men hvorfor var det sånn, at dansker ikke skulle svare de norske samtalene?

Husker du hvordan det var igjen?

På forhånd takk for svar!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Erik Ribsskog

Today at 11:03pm

Hei Stinne,

jeg kom på noe mer og.

Og det var, hvilken sykepleier-skole, var det du studerte på da?

Jeg synes det var så lite tøy, i den uniformen din.

At de ga deg alt for liten størrelse.

Den uniformen du tok med siste dagen på jobb, og visste til de andre damene der, tenkte jeg på.

Jeg synes det så mer ut som en mini-kjole, eller mini-skjørt, så jeg er litt bekymret, for at denne skolen ikke har så god økonomi, eventuellt, siden de ikke har råd til å bruke så mye tøy, i uniformene.

Men jeg så jo ikke så nøye på den uniformen akkurat, men det var sånn det så ut for meg.

En annen ting jeg synes var rart, var da du, på våren 2006, eller om det var på slutten av vinteren.

Så dukket du plutselig opp på jobben uten hår på hodet.

Og da hadde du vært hos en frisør.

Så hadde frisøren klipt det helt galt.

Så sa du til frisøren, overhørte jeg at du sa til de andre damene på Arvato, at da skulle de bare klippe av alt håret.

Men hvilken frisør var dette da?

Bare i tilfelle det er noen som leser bloggen, som skal klippe seg i Liverpool, så skjønner de hvor det er smart å ikke gå eventuellt.

Bare lurte, det er jo en morsom historie også, kan man vel nesten si.

Det er mulig.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).