Thursday 19 June 2008

E-post til DNB Nor, 19. juni 2008. (In Norwegian).







Google Mail - SV: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak 381001)





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








SV: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak 381001)




















sigrund.kristiansen@dnbnor.no

<sigrund.kristiansen@dnbnor.no>







Thu, Jun 19, 2008 at 10:15 AM









To:

eribsskog@gmail.com

















Dessverre, da må du ringe DnB NOR på 03000 og be om å bli

satt over til filialen.




Med vennlig hilsen




Sigrund Kristiansen


Reklamasjonsservice Bergen




Tlf. 22 91 34

62


Fax. 55 21 11 80










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 19. juni 2008 11:12
Til: Kristiansen,

Sigrund
Emne: Re: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak

381001)





Hei,




det går bra!




Er det mulig å få noe telefonnummer til den banken da forresten, i tilfelle

jeg kommer på noen andre ting ved senere anledning, men det er kanskje mulig å

søke om det på nettet.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



On 6/19/08, sigrund.kristiansen@dnbnor.no

<sigrund.kristiansen@dnbnor.no>

wrote:






Har vært i

kontakt med filialen vår i Svelvik, men kan bare beklage. Tidligere ansatte

der er for det meste sluttet. Det er derfor ikke mulig å finne noe mer

opplysninger om tidligere forhold.


Beklager,

men vi kan ikke være til mer hjelp.




Mvh


Sigrund

Kristiansen








Fra: Reklamasjonsservice Bergen


Sendt: 19. juni 2008 07:24
Til: Kristiansen,

Sigrund
Emne: VS: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak

381001)





DEtte er

din kunde. Værs'go :o)






Med vennlig hilsen


Evelyn Høgquist


DnB NOR Bank ASA


Reklamasjonsservice


Telefon:22 91 34 12












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 18. juni 2008 16:50
Til: Reklamasjonsservice

Bergen
Emne: Re: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak

381001)





Hei,




takk for svar!




Ja, det var vel sommeren 1991, det her.




At jeg var besøk hos bestemuttern, på Sand, også dro jeg til

Svelvikbanken, og leverte brevet, om kontoen.



Siden de reagerte på, at det navnet, Erik Mogan Olsen, ikke fantes i

folkeregisteret.



De hadde ikke sjekka det da jeg åpna kontoen, fordi fattern sa at jeg

skulle oppgi hans etternavn, da jeg


opprettet kontoen.



Det var vel på midten av 70-tallet.



Vi måtte vente lenge i banken husker jeg.



Og fattern gikk på det lokale serveringsstedet like ved, Terian, i

første etasje på hotellet i Svelvik der,


og tok seg en halvliter vel, mens jeg stod der og sa navnet til dama i

banken, som faren min hadde


sagt at jeg skulle si da, Erik Mogan Olsen.



Jeg tror, hvis jeg husker riktig, at det var hu dama i banken, med

mørkt hår, som åpna kontoen for


meg.




Jeg lurer på om det var mora til Anders Røkås, som var på fotballlaget,

hvis ikke det var lekebutikken


hu jobba i.



I hvertfall var det ei som ligna på hu.




Og hu samme dama, var det også, husker jeg, som jeg ga det brevet til, i

1991, hu ganske


pene dama, med mørkt hår.



Hu som stilte til valg til medlem av styret i dataklubben, som

Svelvikbanken var med å finansiere,


på 80-tallet, og som var på Svelvik Ungdomsskole, mener jeg å

huske.



Da var det avstemning, i Svelvikbanken, tror jeg, og da tapte hu dama

med mørkt hår, avstemninga,


hu kom ikke med i styret.



Men en kar vant avstemninga da, så lo dem litt av hu dama som gjerne

ville være i styret.




Også en kar, som solgte Aquarius datamaskiner på Berger, ble valgt inn i

styret.



Dette var vel på Vic20 og Commodore 64's, tid, og dette ble tatt

veldig seriøst.



Det må vel ha vært da jeg gikk i 7. klasse, vil jeg tro, det vil si

høsten eller vinteren 1983, hvis jeg


ikke tar helt feil.



(Og styre bestemte da at de skulle kjøpe noen sånne

Aquarius-datamaskiner, til dataklubben,


beleilig nok for han som solgte den).



Vi var ganske mange ungdommer der, fra skolen, for dette med

dataklubben, synes vi var artig da.




Og hun dama, som ikke vant plass i styre i dataklubben.




Hun som jobba i Svelvikbanken.



Hun dama, tror jeg det var, som både åpna kontoen for meg, med navnet

Erik Mogan Olsen,


i 1975 eller 1976, vil jeg tro.



Og det var også hun som tok imot det brevet, angående at det var et

ugyldig navn på kontoen,


sommeren 1991, var det vel.



Hvis jeg husker riktig, så var det samme dama, ved alle de tre

anledningene.




Men dette er jo noen år siden, så jeg må innrømme, at jeg kan ha husket

feil og.




Det som er, er at jeg hørte ikke noe mer om den kontoen, etter at jeg ga

hu dama det brevet.



Og jeg spurte jo, hva som ville skje med kontoen.




Men hu dama svarte ikke ordentlig, hun ville ikke forklare.



Men hun var veldig glad, og smilte og virka veldig fornøyd, sånn ala,

'å der var endelig det brevet ja',


nå blir sikkert banksjefen glad.



Noe sånt, virka det som, hvis jeg skulle ha tolka hvordan hun

reagerte, og hvordan hun svarte på


det jeg spurte om.




Så jeg tenkte, at det kan jo være, at hun dama husker det her.



For Svelvik, er jo ikke et så stort sted, så det kan jo tenkes at hu

husker det, hu veit sikkert hvem


folka i famlilien min er.



Faren min, hadde visst hatt noen problemer med banksjef Berg, tror

jeg det var, i Svelvikbanken.



Han kallte dem for Svelvikmafian, han Berg, og noen andre da.



Som hadde stengt kontoene hans, når han dreiv å bygde i Sandsveien,

et sånt husbyggingsprosjekt,


på Sand i Svelvik da.




Så kanskje han banksjefen var noe mafia da, og 'tilta' på det, at den

kontoen var i samme etternavn,


Mogan Olsen, som fattern har da.




Men dere kunne kanskje ha hørt med hu dama da?


Eller hvis dere har telefonnummeret til Svelvikbanken, så kan jeg vel

ringe å høre selv.




Hvis ikke, så står kanskje det i telefonkatalogen?



Jeg vet ikke om jeg eventuellt må innom et sentralbord i Berger eller

Oslo, for å få snakket med


noen i Svelvikbanken, om slikt blir ordnet sentralt, eller om det er

mulig å få snakke med folka


på de forskjellige avdelingene?



Jeg tok med litt ekstra detaljer her, siden jeg hadde det her i hue

nå, så har jeg det i denne


e-posten, så husker jeg det selv og.




Så håper jeg det er i orden.



Så kan dere jo eventuelt forklare meg om det er mulig å kontakte

banken direkte selv f.eks.




Jeg søkte vel på telefonkatalogen online, men jeg kan ikke si at jeg

husker at jeg fant noe


direktenummer til den avdelingen.



Men det er mulig jeg ikke kikka godt nok da, det er mulig.




Men på forhånd takk for hjelp i forbindelse med dette i hvertfall!




Med vennlig hilsen




Erik Ribsskog



On 6/18/08, reklamasjonsservice.bergen@dnbnor.no <reklamasjonsservice.bergen@dnbnor.no> wrote:

Hei
Beklager

at vi dessverre ikke kan hjelpe med opplysninger om eventuell konto i

Svelvik Sparebank så langt tilbake i tid. Bankene har arkiveringsplikt for

kontoopplysninger 10 år tilbake i tid. Dette er da når kontoene er

aktiv.
I dette tilfelle finner vi ikke spor av kontoen, noe som tilsier

at konto er avsluttet for svært lenge siden.


Med vennlig

hilsen

Sigrund Kristiansen
Reklamasjonsservice

Bergen

Tlf. 22 91 34 62
Fax. 55

21 11 80

-----Opprinnelig melding-----
Fra: 04800@dnbnor.no [mailto:04800@dnbnor.no]
Sendt:

13. juni 2008 12:22
Til: eribsskog@gmail.com
Kopi: Reklamasjonsservice

Bergen
Emne: Re: Konto i Svelvik Sparebank. (Sak 381001)

Takk for

henvendelsen.

Vi har mottatt din henvendelse og oversendt den til

rett avdeling.




Med vennlig hilsen

For DnB NOR Bank

ASA
Tlf: 04800
http://www.dnbnor.no

Nina

Seim



______________ Opprinnelig melding:

______________

>Hei,
>
>jeg ringte kundeservice hos

DNB Nor, i dag, angående en konto, som
jeg

ha
>dde
>tidligere, i Svelvik Sparebank.
>
>Nå har

jo Svelvik Sparebank, skiftet navn, til Sparebanken Nor, og


D
>NB
>Nor, men jeg tenkte, at jeg kunne
>jo forsøke, å se

om det var mulig å finne ut av hva som har skjedd.
>
>Det som

skjedde, var at foreldrene mine skilte seg, på 70-tallet.
>
>Så

skiftet moren min, etternavn, på meg, til Ribsskog.
>
>Så var vi

på ferie hos faren min og dem, litt senere på 70-tallet.
>
>Og

da tok faren min meg med i banken, og sa at jeg skulle si,

at
navnet
>mitt, var Erik Mogan Olsen.
>
>Så, på

begynnelsen av 90-tallet, så fikk jeg et brev, fra
Svelvikbank
>en,

om
>at jeg skulle kontakte de, angående
>den

kontoen.
>
>Så dro jeg dit, det var vel sommeren 1991, hvis jeg

husker riktig.
>
>Da mener jeg pratet med en dame der, med mørkt

hår, det er mulig hun
he
>t
>Røkås, eller noe, men det

skal
>jeg ikke si helt sikkert.
>
>Men da beholdt hun bare

brevet, og jeg fikk ikke noe beskjed om hva
som
>skjedde med

kontoen, enda jeg mener
>det var noen penger på den

kontoen.
>
>Så, nå bor jeg i utlandet, og nå har jeg tenkt litt

tilbake, på tin g
>som skjedde på 70, 80 og 90-tallet, og da begynte

jeg å tenke på denne
>episoden igjen, siden jeg synes den var

litt
under
>lig.
>
>Så da tenkte jeg, at jeg kunne jo

prøve å ringe Svelvikbanken, men
de
>t var
>jo ikke noe

direkte-nummer dit, på
>websidene deres, så jeg pratet med en dame på

kundeservice, som sa
at j
>eg
>kunne jo sende en

reklamasjon,
>til f.eks. denne e-post adressen.
>
>Så det

er derfor jeg sender denne e-posten nå, for jeg lurte på

hva
s
>om
>foregikk, i forbindelse, med at jeg ikke fikk noe

beskjed om hva som
>skjedde med den kontoen, og pengene som var


den
>.
>
>Jeg vet jeg ikke ligger så bra ann, når det

gjelder saldoen, på den
v
>anlige
>kontoen min hos dere, så

det er vel ikke mest på grunn av pengene, som
>jeg skriver denne

e-posten, for det må
ve
>l
>balanseres, fra den andre

kontoen
>uansett.
>
>Men jeg var litt nysgjerrig angående

hva som egentlig har foregått
da.
>
>Så jeg håper det er

mulig å finne ut mer om dette.
>
>På forhånd takk for hjelp i

såfall!
>
>Med vennlig hilsen
>
>Erik

Ribsskog
>


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

* * * * * * * * * * * * * *

This email with attachments is solely for

the use of the individual or
entity to whom it is addressed. Please also

be aware that the DnB NOR Group
cannot accept any payment orders or other

legally binding correspondence with
customers as a part of an

email.

This email message has been virus checked by the anti virus

programs used
in the DnB NOR Group.

* * * * * * * * * * * * * * *

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

This email with attachments is solely for the use of the individual or

entity to whom it is addressed. Please also be aware that the DnB NOR Group

cannot accept any payment orders or other legally binding correspondence with

customers as a part of an email.

This email message has been virus checked by the anti virus programs used

in the DnB NOR Group.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

This email with attachments is solely for the use of the individual or

entity to whom it is addressed. Please also be aware that the DnB NOR Group

cannot accept any payment orders or other legally binding correspondence with

customers as a part of an email.

This email message has been virus checked by the anti virus programs used

in the DnB NOR Group.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).