Thursday 26 June 2008

Giske inviterer Dissimilis på pressekonferanse. Men er det noe artig da? Hadde det ikke vært morsommere med Øya-festivalen da? Det lurer jeg på. (N).

INVITERER DISSIMILIS: Trond Giske vil gjerne ha Dissimilis til å underholde på en pressekonferanse neste uke.
Foto: SCANPIX

Giske tar Dissimilis inn i varmen

Inviterer til å underholde.

Tips venn: Del

Trond Giske tar omgrep, og inviterer Dissimilis til å underholde på sin pressekonferanse neste uke.

KOMMER GJERNE: Dissimilis-grunnlegger Kai Zahl.
Foto: SCANPIX

Emneord

dissimilis kai zahl trond giske

annonse

annonse



- Vi kommer gjerne, sier Dissimilis-grunnlegger Kai Zahl, som nylig raste mot kulturministeren.

Trond Giske fant nemlig ikke tid til å stikke innom den store musikkfestivalen for psykisk utviklingshemmede som Dissimilis sto bak på Rådhusplassen for to uker siden - samme helg som statsråden gjerne ville på Norwegian Wood, men ble nektet fri adgang.

Zahl gikk da hardt ut mot Giske, fordi han finner det sårt når viktige personer i det offentlige Norge ikke finner anledning til å delta på Dissimilis-arrangementer.

- Vi har kjempet en lang kamp for å bli akseptert, sier han klart.

Men Kai Zahl er like blid nå som Giske har kommet på bedre tanker:

- Vi føler vi blir tatt på alvor når kulturministeren vil ha besøk av oss til sin pressekonferanse. Det er slik vi får oppmerksomhet på linje med alle som har sin naturlige plass i det kulturelle landskapet i Norge.



No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).