Monday 23 June 2008

Facebook-samtale med Thomas Kvehaugen. (In Norwegian).

Hei Thomas,

Between Thomas Kvehaugen and You

Erik Ribsskog

Today at 2:03pm

hvordan går det på Shell osv. da, hvis det var riktig firma igjen?

Det kan se ut som Stabekk vant tippeligaen i år, jeg følger ikke med så bra lengre, siden jeg ikke er i Norge.

Jeg bare lurte på om du hadde giddi å gjort meg en tjeneste eventuelt?

Jeg ringte Rimi, eller ICA-gruppen da, for en uke siden, eller noe, vel.

Og da ble jeg satt over til å prate med en av søstrene dine, som heter Therese vel.

Og hu sa hu skulle sende noen filer fra personarkivet, for det var derfor jeg ringte.

Men jeg har ikke klart å se at det har dukka opp noen dokumenter her enda.

Så jeg lurte på om du hadde hatt mulighet til å eventuelt sjekke om det, om de filene har blitt borte i posten eller noe eventuelt?

Hvis du har muligheten til det da.

På forhånd takk for hjelpen i hvertfall i såfall.

Med vennlig hilsen

Erik

Thomas Kvehaugen

Today at 9:57pm

Halla:) Skal høre med søss jeg. Ikke Shell på meg. Driver Rema-butikk jeg nå. Samme driten som alle andre kjeder har jeg funnet ut... så søker på andre jobber for tiden... Håper alt er vel

Thomas

Erik Ribsskog

Today at 10:22pm

Hei,

takk for svar!

Det høres kult ut, det er noe brev fra Stein Erik Hagen der osv., som jeg fikk da jeg jobba som butikksjef på Rimi Langhus, og vi vant noe sånn gullårekonkurranse, i 2001, vel, som jeg gjerne skulle ha hatt, og lagt ut på bloggen, for det er noe slags mafia-greier, som foregår, har jeg forstått, så kanskje det er mulig å få noe hjelp av myndighetene, hvis man har noen bra papirer, tenkte jeg da.

Rema-butikk var det ja.

Ja, jeg fikk jo nok, etter at jeg etter 8-10 år i Rimi, ble lurt, på lønna, da jeg bytta butikk, fra Rimi Nylænde til Rimi Kalbakken, som jo er dobbelt så stor i omsetning, og jeg distriktsjef Anne Neteland, ikke ville ha noe møte med meg, før jeg byttet butikk, og ikke engang tok opp temaet lønn, før jeg byttet.

Da bestemte jeg meg, for at jeg hadde hatt nok av Rimi, og ville prøve å få en karriære, i en mer sivilisert bransje, eller hva man skal kalle det.

En bransje hvor man ikke blir drevet rovdrift på i samme grad som i butikk da, eller hvordan man skal forklare det.

Da jeg gikk på skole osv., så var det jo ikke sånn, at jeg satt og leste lekser hele tida på fritida, jeg dreiv vel med andre ting som data, fotball og elektronikk osv., så det var vel egentlig aldri meningen min, å jobbe i butikk hele livet, altså, ettersom, at når man jobber i butikk, som butikksjef f.eks., så blir det ofte sånn, synes jeg, at man ikke får så mye tid til å drive med andre ting, og da blir det litt kjedelig for meg egentlig.

Så jeg bestemte meg for å slutte i Rimi da.

Og begynne å studere, men det gikk vel rett vest, det vil si, at jeg tror politiet brukte meg som noe 'target guy', mot noe mafia, eller noe.

Så det er vel mektige krefter i sving, hvis man ønsker å forlate butikkyrket, så bare for å advare om det.

Men men.

Ellers, så kom jeg på at Irene, da du måtte slutte som butikksjef, på Rimi Munkelia, fortalte rykter om deg, om at du hadde 'tulla' med safen der.

Jeg vet ikke hvorfor Irene fortalte det til meg, men det var vel ikke lov av henne å spre sånne rykter.

Så jeg synes dette var rart, og lurer på hva som har foregått.

Jeg lurer på om jeg legger det her på bloggen jeg, siden det kommer fram noen ting om hva som har foregått i Rimi osv.

Jeg har lagd website da forresten, www.johncons.com.

Du kan jo kikke der, hvis du har tid, så håper jeg det er i orden at jeg legger det her på nettet, og igjen takk for hjelpen med det brevet fra Stein Erik Hagen osv., da skylder jeg deg en tjeneste!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



johncons

Source: www.johncons.com

Share



No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).