Tuesday 24 June 2008

Telefon til bestemor Ingeborg. (In Norwegian).

Jeg ringte bestemor Ingeborg nå, og hun sa, at hun trodde kofferten min lå på låven, og at Martin ikke hadde så god kontroll.

Men Martin hadde sagt til bestemor, at jeg ikke hadde redd opp senga engang, da de folka kom for å skyte meg på gården.

Så hvis han visste at jeg ikke hadde redd opp senga, da er det vel rart, hvis han ikke så at kofferten min, med papirer fra jobb og skole, klær og tannbørste osv., lå der.

Det var litt rart.

Hun lurte på om hun kom til å se det sølvkruset fra Danmark, så lenge hun levde.

Og om jeg kom på besøk, i sommer.

Jeg sa, at jeg fikk heller komme på besøk neste sommer, fordi jeg trengte de papirene mine, for å få bedre jobb, sånn at jeg kunne betale regninger osv.

Hun ville ikke at jeg skulle skylde på at jeg var for sent med husleien.

Jeg sa at det kruset lå med tingene mine fra militæret (HV), i Oslo, og at jeg betalte en gang i måneden, for leia.

Den regningen er jeg litt forsinket med og, så jeg vet ikke helt hva som skjer med de tingene.

Og, en nøkkel, til der hvor de tingene er, lå i kofferten min hos Martin.

Og den kofferten, har nok blitt tatt, av noe mafia, eller 'dirty cops', i Norge.

Så, det kan jo være, at noen har stjålet de tingene mine i Oslo og, for alt hva jeg vet.

Det er vel ikke umulig.

Men bestemor har ikke fem øre, og det har ikke tante Ellen heller.

Hun og Diderik, har kjøpt hus like ved Stavernveien, og det angrer de på, for det er så mye bråk.

Og, det er noe tull med den ene doen, og noen har knust vinduet dems osv., så det var ikke så greit der.

Så sånn er det.

Men søsteren min Pia, var visst den flinkeste, for hun var det aldri noe tull med.

Jeg synes ikke jeg kunne si meg enig i det, for jeg synes hun løy litt ofte, så det synes jeg nesten at jeg måtte si fra om.

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).