Sunday 21 October 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 292
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, som vi kan se på engelsk Wikipedia, så er Pizza Graniosa populær blandt unge mennesker:



link

Det står: 'The average person eats about 5 Grandiosa pizzas per year showing how extremely popular "Grandis" is among young people.'.

Likevel velger altså Stabburet Grandiosa, eller 'Grandis' da, å henvende seg til det eldre kundesegmentet i noen av deres reklamer.



link

Hva er grunnen til at det satses såpass mye reklamepenger på dette 'grandis'-segmentet, om det er lov å kalle det det?

Jeg har jo jobbet på Rimi i mange år, og i begynnelsen, og også senere, så satt jeg jo en del i kassa.

Men jeg kan ikke huske at det var så særlig mange eldre som kjøpte Grandiosa.

Så det kan vel tyde på at engelsk Wikipedia, har rett i at det først og fremst er unge som kjøper og spiser Grandiser.

Så ting kan vel tyde på at dette muligens kan være litt sløsing med reklamepenger?

Og man kan kanskje lure på om det ikke hadde vært en smartere investering av dem, å heller bruke de pengene på å spe på med litt ekstra 'Grandis'-kjøtt på 'Grandis'-ene?

Men fra Stabburets hjemmesider, så kan vi jo lese at: 'En "Grandis" består av mel, kjøtt, ost og grønnsaker. Dette er anerkjente råvarer i ethvert sunt kosthold. 100 gram gir 220 kalorier og fordelingen mellom proteiner, karbohydrater og fett er god.'.

link

Så da vet vi i hverfall at det er anerkjente råvarer i 'Grandis'-en fra før, så da skulle det i allefall uansett ikke være noen fare for at man får i seg for lite ernæring.

Så det kan jo være betryggende å vite.

forts.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).