Monday 29 October 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 335
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker forresten da jeg bodde på Ellindsrudåsen.

Det tror det var en helg jeg hadde fri fra både militæret og Rimi på Munkelia, hvis ikke så var det litt etter at jeg var ferdig i militæret.

Så dro jeg på Rema på Furuset senteret da, der hvor hu svenske Helene jobba, som hadde vært kassaleder på Matland/OBS Triaden, da jeg jobba der.

Og det var vel gamle sjefen fra Matland vel, var det Paulsen han het da? Noe sånt tror jeg.

Det var vel han som sjefen på Rema på Furuset-senteret da.

Så kjøpte jeg vel cola og Grandiosa som vanlig, som pleide å kjøpe da.

En 1.5 liter cola, og en Grandiosa pr. dag vel.

Jeg var ikke så flink til å lage mat osv., så det ble ikke så variert, men jeg spiste mye tortilla chips osv da., og brødeskiver med ost og skinke osv., gikk det vel en del av da, hvis jeg husker riktig.

Så jeg kjøpte vel 2 cola, 2 Grandiosa og 2 Maarud tortilla chips da sikkert.

Jeg husker Helene som satt i kassa da, kommenterte det her osv. da, at jeg hadde litt dårlig fantasi når det gjaldt mat osv.

Men når søstra mi flytta til Ellingsrudsåsen hu og, da lærte jo hu meg å lage kjøttdeig og spaggetti, og jeg lærte å steike biff og koteletter, og lage chilli con carne og sånn da.

Så da blei det i hvertfall litt mer variert mat.

Men samma det.

Den ene Grandiosaen da, den smakte så 'gift', eller hva man skal kalle det.

Måtte kaste hele greia jeg.

Jeg tror dette her var etter at Helene viste at jeg nesten bare kjøpte Grandiosa der.

Men samma det.

Å fytti katta som den Grandiosaen smakte da.

Jeg husker jeg trodde at den var en pizza noen hadde glemt å legge tilbake i fryseren.

Også hadde pizzaen tint et sted i butikken.

Også hadde noen vært smarte å lagt tilbake pizzaen da.

Det var mulig dette var seinere i 93, eller noe, for jeg mener jeg nevnte detta til Glenn som bodde i ungbo kollektivet på Ellingsrudsåsen der og.

Det var søren ikke mye god pizza nei, jeg måtte kaste hele pizzaen, jeg mener det lukta vondt og jeg.

Jeg blir nesten dårlig når jeg tenker på den pizzaen nå, enda nå er det 2007, så da er det vel noe sånt som 14 år siden da.

Tida flyr fort gitt.

Men samma det.

Men nå tenker jeg på den samme episoden igjen, siden det er tråd om Grandiosa osv.

Så lurer jeg litt på, at det er jo ikke så mye kjøtt i den granidosaen.

Det er jo bare 40% av 'pizzakjøttet', som er kjøtt.

Og den pizzaen så egentlig ikke ut som vanlig Grandiosa heller 100%, hvis jeg husker riktig.

Jeg spiste jo en del Grandiosa, så jeg burde vel vite det.

Så spørsmålet er om Grandiosaer blir så illesmakende, av å tine i butikken, og å så bli lagt tilbake i frysedisken.

Eller om det var noe annet som kunne ha skjedd, f.eks. noe produksjonsfeil e.l. med innholdet? (Da burde jo posten passe bedre under tema og).

Er det noen som vært borti samme type ille-smakende Grandiosa?

Og er det noen som har noen ideer hva det kan skyldes at man får med seg en slikk kvalmende dårlig utgave av Grandiosa med seg hjem fra butikken da?

På forhånd takk for svar!

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).