Sunday 21 October 2007

Tittel på tema: Italiensk salat/Rekesalat/Potetsalat II.
Tema-Sammendrag: Fortsettelse angående hvorfor det ikke er noen italiener i den italienske salaten med mere.
Skrevet: 21/10/2007 19:41
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


21/10/2007 19:41


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 298
Ble medlem: 01/09/2007

Den første tråden i denne serien, Italiensk salat/Rekesalat/Potetsalat., ble jo stengt av en foreløbig uklar/ukjent grunn.

Men nå er jeg i kontakt med Admin angående hva problemet var, så da regner jeg med det er greit å kjøre videre, også heller rette seg etter korektiver fra Admin ettehvert.

Here we go.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

21/10/2007 19:46


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 298
Ble medlem: 01/09/2007

Grunnen til at jeg startet å skulle skrive i denne tråden igjen da, var noe snodige episoder jeg har kommet på angående begge bestemødrene mine.

Bestemora mi på Sand da, når jeg var sånn 14-15 år kanskje.

Så satt jeg ved kjøkkenbordet, og hadde vel nettopp spist middag da.

Så begynner hu å forklare at da var ung, så var a den peneste jenta i hele Rollag og jeg tror det var i hele Numedalen også.

Så går hu å henter et bilde da, et fotografi.

Og der viser hu meg bilde av hvordan hu så ut som ung.

Men bilde ligna ikke i det hele tatt.

Hu var mye større dame på bildet. Og man skal vel ikke si om bestemora si var pen eller ikke, men jeg synes hu på bildet så kanskje litt mer vanlig ut.

Men det er mulig man så på sånne ting anderledes før i tida.

Og jeg begynte å lure litt på om folk krympa skikkelig når dem blei eldre.

For farmora mi var jo ikke kraftig bygd i det hele tatt, men jeg synes hu på bildet så ut som om hu var ganske kraftig bygd.

Men det er mulig jeg husker feil etter alle disse åra da.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

21/10/2007 19:55


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 298
Ble medlem: 01/09/2007

Og så langt tilbake jeg kan huske, så hadde jo farmora mi veldig sånne dype rynker i ansiktet.

Så det var kanskje derfor hu savna gamle dager da.

Hu sa jo at dem var ikke noe snille mot tyskerjentene.

Kan det ha vært noe sammenheng med det da?

Hu hadde vel en slags gråfarga hår og, hvis jeg husker riktig, så det var ikke så lett å se om hu var den samme som på bildet.

Men jeg synes ansiktet og hodeformen og alt var anderledes på bildet, så jeg kunne ikke skjønne at det var samme dama.

Men bestemora mi ba meg se på bildet, sånn at jeg kunne skjønne dette selv.

Men folk forrandrer vel utseende når dem blir eldre da.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).