Sunday 21 October 2007

Heltidsansatt

Innlegg: 293
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg undersøkte om Finland også mens jeg holdt på.

Og i Finland, så virker det som om dem har en del av de klassiske Grandisa-variantene.

Med Grandiosa Classic, Grandiosa Pepperoni, og Grandiosa Løk og Kjøttdeig. Alle disse i standard størrelse da, den kategorien som vi kjenner som Grandiosa i Norge.



link

Men jeg klarte ikke å skjønne så mye av innholdsfortegnelsen da.



Så hvordan kjøtt dem bruker i Finland, det skal jeg ikke si så mye om.

Men pakka ser jo ut som i Norge, såvidt jeg kan skjønne.

Med hjerte-formen på pizzastykkene osv., så kan vel kanskje tippe på at det er samme ingrediensene som i Norge og da.

Som man kan se her, så har dem jo kjente pizza-er, som Big One Pepperoni osv.

link

Men dem har også andre pizza-er, som ikke er i Norge, som Grandiosa Hawaii osv.

Og det virker fra markedsføringen, at dem også satser en del på 'grandis'-segmentet (og også andre segmenter da) i Finland.

link

Men en god del av Pizzaene ser ut til å være like i Norge og Finland da.

Og også esken til Grandiosa Classic, Grandiosa Pepperoni og Grandiosa Kjøttdeig og Løk, ser vel ut til å være noenlunde like i Norge og Finland.

Til forskjell fra Sverige da, som ikke har disse pizza-ene, (de vanlige Grandiosane i Norge), i det hele tatt.

Så det kan man vel kanskje lure på og kalle et mysterium.

Altså hvorfor dem har Grandiosa Classic, Grandiosa Pepperoni og Grandiosa Kjøttdeig og Løk i både Norge og Finland.

(Det er vel de eskene med pizzabiter i hjerte-form da).

Men hvorfor har ikke svenskene disse pizzaene som har esker med hjerteformende grandiosa-stykker på?

Dette er vel snodig?

Ettersom denne typen av grandiosa, er jo storselgeren i Norge.

Og de grandiosaene som svenskene har, de går jo under andre navn i Norge.

Så de pizzaene vi kaller grandiosa i Norge, og som har de hjerteformede stykkene på.

Og som også finnes i Finland da.

Disse er totalt fraværende i Sverige.

Selv om denne kategorien Grandiosa inneholder storslageren Grandiosa Orginal eller Grandiosa Classic da.

Og det er samme eier som lager og selger pizzaene i Norge og Sverige, og antagelig vel også i Finland da.

Det er Norges største merkeprodusent av matvarer, Orkla, som kontrollerer grandiosa-salget og produksjonen i alle disse tre landene såvidt jeg har skjønt.

Så at sortementet i Sverige skal så forskjellig fra Norge, og at de ikke selger de mest populære grandiosa-variantene der, når de fra før av selger ca. 20 forskjellige typer pizza. (inkludert små-varianter).

Det høres litt ut som bakvendtland for meg, og man kan vel spørre seg om den forretningsmessige tankegangen bak dette.

Jeg tror jeg skal være så djerv å påstå at noe nesten må være galt jeg.

Når dem kutter ut de mestselgende kartongene, (de med de hjerteformede stykkene på), av 'Grandis' på den her måten.

Men nå bor jo jeg i England da, så her det jo nok pizzaslag hvor det står hvordan kjøtt der er på pizzaen utenpå esken, så jeg skal kanskje ikke klage.

Men jeg må jo innrømme at jeg husker jo hvordan grandiosa smaker når jeg driver å skriver dette, med Jarlsbergost osv., så da er det vel lov å lure da får man vel håpe.

Så kanskje det er noen som vet svaret på de mysteriene her, først og fremst hvorfor Grandiosa Orginal, og de andre standard grandiosa-typene (med hjerteformede stykker på kartongen), ikke selges i Sverige.

Og også hvordan kjøtt det er i Grandiosa Orginal da, som det spørres om i åpningsinnlegget.

Så får vi håpe at noen har noen svar på dette.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).