Sunday 21 October 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 295
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Romario

Stadig dukker noen av debattantene opp med karakteristikken "troll" om andre debattanter. Er dette en akseptert karakteristikk av sine meddebattanter?



Det er lite hensiktsmessig å svare på slike karakteristikker og derfor har jeg heller ikke gjort det. Men jeg hadde satt stor pris på om administrator hadde slått ned på slik "diskusjonsteknikk". Dette er vel neppe noe annet enn en hersketeknikk for å dupere de debattantene som imøtegår ens argumenter.



Skal hatten plasseres på rett hode så er jeg så frimodig å påstå at debattanter med et negativt syn på islam er spesielt ivrige i sin troll-karakteristikk av andre. Jo mer man argumenterer mot deres negative islam-syn jo oftere dukker troll-karakteristikken opp.



Når jeg først tar opp denne problemstillingen så er det nærliggende også å ta opp problemstillingen knyttet til andre negative beskrivelser av debattanter. I kampens hete synder vi sikkert alle sammen, men noen synder vel litt mer enn andre. Argumenter som kun går på at motdebattanten er barnslig, kunnskapsløs, mindre intelligent osv hører vel ikke hjemme i en diskusjon. Igjen er jeg av den oppfatningen at de islam-kritiske utmerker seg i negativ retning.


Nei, jeg er helt enig.

Troll er skapninger som bor i skogen og i huler i fjellene, og som spiser mye mat og røver kongsdøtre osv.

Så dem har ikke bredbånd der.

Så jeg er helt motstander av å bruke ordet troll på den måten.

Det er misbruk og uhøflig ovenfor trollene som alle skjønner at har alt for svære fingre til å klare å sitte å skrive på internet.

Så det er jeg helt i mot, og jeg synes det er veldig bra at noen endelig setter i gang og tar tak i denne problematikken.

Det er på tide, så det er bra tiltak.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).