Monday 22 October 2007

Heltidsansatt

Innlegg: 316
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, man kommer jo på ting mens man er i farta.

Jeg husker Toro og Frederick, som jobba på Rimi Bjørndal, det her var vel i 2003, dem var så fan av Mia Pizza husker jeg.

Med kylling var det kanskje, så det var ikke noe Grandiosa der i gården nei.

Også husker jeg de utenlandske jentene som jobba der, dem spurte om det og det var slavejobb osv., eller var det om Rimi-jobb var slavejobb.

Men det tenkte jeg bare var noe slang eller noe, for jeg er jo i England nå, og har sett at sort slavehandel ble startet å bli avskaffet for 200 år siden i år.

Så det regna jeg med bare var slang, så det var det nok.

Også husker jeg når jeg hadde personalfest for Rimi Bjørndal, når jeg jobba der som assisterende butikksjef i 1996 eller 97 må vel det ha vært.

Da husker jeg Thomas, sønnen til butikksjefen, og som hadde vært i Libanon osv. for FN's fredsbevarende styrker da.

Svær, ganske kraftig kar med andre ord.

Så lurte'n på om jeg hadde noe mat da.

Og jeg spiste jo alltid ladegårdens kneip med ost og skinke pålegg på jobben da.

Så han regna vel med at jeg hadde det hjemme.

Men jeg hadde bare sånn vanlig bakers kneipbrød da.

Jeg tenkte vel at jeg skulle være litt økonomisk for en gang skyld, for det rød kneipbrødet kosta jo bare 4.90 eller noe. Istedet for 9.90 eller 10.90 for ladegårdens kneip.

Og jeg spiste jo mest pizza og burgere og sånn hjemme, så det var jo alltid jeg rakk å spise opp eller begyne på brødet omtrent.

Så da tenkte jeg at jeg kunne jo bare kjøpe det billige brødet.

Men da ville'n ikke ha alikevel gitt.

Det var det billige rød kneipbrødet til bakers, med hvit stripe på med svart tekst.

Jeg fant ikke bilde på nettet, men jeg så at Bakers er jo eid av Orkla dem og:

'Bakers er det største bakerikonsernet i Norge og er 100 % eiet av Orkla.'.

link

Så det er ikke noe tvil om at Orkla er store i Norge når det gjelder merkevarer innen mat.

Og jeg husker jo også på den festen at Thomas, var det vel, begynte å hoppe og gynge mens dem satt i den senga (med sengeteppe og alt mulig da selvfølgelig).

Men han og Toro satt ved siden av hverandre i den senga som jeg kjøpte billig av Magne vel.

Fordi jeg spurte fattern, som hadde snekkerfirma som bygde senger, og tidligere vannseng-butikk i Drammen, hvor dem fortsatte å selge vannlige senger.

Dem kalte det vel Haj vannsenger, for Haldis, Arne og Jan vel.

Men samma det.

Men jeg fikk en sånn enkel køyeseng av fattern da, når jeg flytta til ungbo-kollektivet på Ellingsrudåsen.

Og den hadde'n malt eller lakka lyseblå vel.

Og den var kort, så jeg måtte skru av endestykke, midt på natta når jeg var irretert for at jeg ikke fikk sove da.

Så tok jeg med endestykke av senga ut på en plass ved blokkene der, hvor det var et lite skogparti da.

Så knakk jeg den øverste treplanken i endestykket da, ved å sette endestykke mot en stein og hoppe oppå planken da.

For det var ikke noe digg at man måtte ligge å krøke seg i senga.

Det var mye mer digg å strekke ut beina, så da fikk jeg sove husker jeg.

Men samma det.

Den nedeste planken på endestykket da, den lå jo også litt over madrassen.

Så selv om det gikk ann å strekke ut beina, så var det jo ikke så behagelig å ha den nederste planken på endestykke som en ca. en cm. forhøyning akkurat der anklene var vel.

Så det var litt kjedelig husker jeg.

Men jeg kunne jo ikke knekke den planken og, for da vel ikke så mye som fikk det endestykket til å henge sammen etterpå.

Så det var ikke noe god ide husker jeg at jeg tenkte.

Men jeg la vel noe laken eller pledd eller noe over den planken da, så det ikke skulle være så irrterrende å sove.

Så da han kameraten, på den tida i hvertfall, og også sjefen som ansatte meg i Rimi, og skole-kamerat fra russetida.

Han spurte om jeg ville ha en supersingle seng som han og Elin skulle kvitte seg med.

For dem hadde kjøpt ny seng av fattern i Drammen var det vel.

Selv om fattern var litt treig å levere noen delene var det vel, så dem måtte sove på madrasser på gulvet sa Magne.

Og fattern likte ikke Magne så bra heller, for jeg var jo med når dem skulle kjøpe senga da, hvis jeg husker riktig, siden da fikk dem jo rabatt.

Og jeg skulle også få 10% rabatt sa Haldis, hvis jeg skulle kjøpe seng, hvis jeg husker riktig.

Men samma det.

Så Magne spurte om jeg ville ha eller kjøpe billig den gamle super-single senga dems da.

Så jeg blåste jo i om dem hadde brukt den før, jeg skulle jo ha laken og sånn selvfølgelig på senga så.

Men Thomas da, hans synes vist senga var morsom, for han hoppa og gynga mens han satt der ved siden av vårs andre der da, oppå sengeteppe jeg fikk av muttern vel, ovenfor sofaen da, hvor dem fleste av dem andre fra Rimi Bjørndal satt.

Så han trodde den senga hadde vært ordentlig i bruk da, for å si det sånn, siden fjærene var så myke osv. da.

Jeg er ikke så vant til å tenke på sånt jeg da.

Jeg tenkte mest på at det var en seng jeg da, og synes det var greit egentlig, og var fornøyd av å slippe a ha noen sånne endestykker med planker som sperra veien for beina.

For det her var sånn madrass med bein da, så det var ikke noe endestykker eller noe ramme i det hele tatt.

Så det synes jo jeg var greit da, for da gikk det ann å strekke ut beina osv.

Ja jeg bare kom på en par ting til, men nå skal jeg prøve å ikke skrive så mange fler anekdoter i dag, så da skal jeg se om jeg klarer å ta kvelden, og vente til i morga eller noe.

Så får vi se om jeg klarer det.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).