Tuesday 5 May 2009

E-post fra UiO. (In Norwegian)







Google Mail - [hjelp.uio.no #385175] [Fwd: Re: [Fwd: Fwd: [hjelp".uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson," angående immatrikuleringsbrev"]]





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








[hjelp.uio.no #385175] [Fwd: Re: [Fwd: Fwd: [hjelp".uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson," angående immatrikuleringsbrev"]]




















Astrid Charlotte Lied via RT

<henvendelser@ifikk.uio.no>







Tue, May 5, 2009 at 1:29 PM









Reply-To:

henvendelser@ifikk.uio.no





Cc:

eribsskog@gmail.com













Hei!





Så vidt jeg kan bedømme, har du allerede fått svar på det spørsmålet du


stilte oss (altså IFIKK) angående exphil. Eventuelle problemer du måtte


ha med Studieavdelingen, er du nødt til å ta opp med dem.





Vennlig hilsen


Astrid Lied - Studieleder IFIKK





On 2009-04-30 18:25:01 CET, eribsskog@gmail.com wrote:


> Hei,


> ok, jeg kan vel ikke akkurat klage da, når jeg er over 18 år for seint ute


> med å klage.


>


> Så det er det vel ikke noe jeg kan gjøre med.


>


> Men de svenske damene, eller hva man skal kalle dem, de har ihvertfall


> svenske navn,


> Nilsson og Brunelius, på studiekontoret deres, de synes jeg tuller fælt.


>


> Først så skriver de adressen min galt, så stempler hun Nilsson nesten


> opp/ned, så det


> så ut som at hun stempla i fylla og stempler hun der Brunelius, med to


> stempler.


>


> Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig, nå har jeg fått tre brev,


> og ingen av


> dem ser normale ut, for å si det sånn.


>


> Er det noe slags svensk invasjon dere har hos dere eller?


>


> Er det ikke mulig for dere å heller ansette noen norske damer på det


> studiekontoret deres,


> for jeg synes at når det er universitetet i Oslo, hovedstaden i Norge, da


> bør det helt være


> noen norske folk har kontroll på sånt, jeg synes det ihvertfall skurrer


> litt, når alle som


> jobber der har svenske navn.


>


> Jeg tror ikke at alle som skriver studiebevis på universitetet i Stockholm


> har norske navn,


> for å si det sånn.


>


> Bare noe jeg lurte på, siden det virker som at de tuller og tøyser


litt med


> brevene, de damene


> som jobber på studiekontoret deres.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


>


> 2009/4/28 Karen Skadsheim Sikkeland via RT <henvendelser@ifikk.uio.no>


>


> > Hei Erik,


> >


> > Det stemmer at ditt resultat fra exphil våren 1991 er ikke bestått. En


> > eventuell klage på dette resultatet måtte ha vært inne senest tre uker


> > etter at sensuren ble kunngjort.


> >


> > --


> > vennlig hilsen


> >


> > Karen Skadsheim Sikkeland


> > konsulent IFIKK


> > postboks 1020 Blindern


> > 0315 OSLO


> >


> > telefon 22 85 41 11


> >


> > > > -------- Original Message --------


> > > > Subject:     Fwd: [hjelp.uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson,


> > angående


> > > > immatrikuleringsbrev"


> > > > Date:     Fri, 24 Apr 2009 12:14:59 +0100


> > > > From:     Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


> > > > To:     studentinformasjonssenteret.hf@hf.uio.no


> > > > References:     <RT-Ticket-381611@uio.no>


> > > > <rt-3.6.7-32252-1240492732-1986.381611-10-0@uio.no>


> > > > <98e9940e0904230955x32aafa73rcb6f22bc2d77f3ff@mail.gmail.com>


> > > > <rt-3.6.7-31982-1240505741-1829.381611-6-0@uio.no>


> > > > <rt-3.6.7-3128-1240562994-550.381611-6-0@uio.no>


> > > >


> > > >


> > > >


> > > > Hei,


> > > >


> > > > jeg sender denne videre til dere.


> > > >


> > > > Det gjelder ex-phil eksamen, våren 1991, må det vel ha vært, hvor


> > jeg


> > > > syntes det var litt rart at jeg


> > > > strøyk, for å være ærlig, for jeg syntes jeg hadde skrevet nok til å


> > > > bestå, selv om jeg leste som


> > > > privatist.


> > > >


> > > > Jeg lurer på om jeg ble straffet på den eksamenen, sånn som jeg


> > husker


> > > > det, så lurte jeg på om


> > > > det kunne være fordi jeg brukte mer vanlige ord og uttrykk og ikke


> > så


> > > > mange fremmedord osv.


> > > >


> > > > Noe sånt.


> > > >


> > > > Hun eksamensvakta så litt misbilligende på meg, mener jeg å huske,


> > så


> > > > kanskje hun skrev noe


> > > > kommentar, siden jeg vel gikk først, sånn at sensor så det, som kan


> > ha


> > > > påvirket sensuren?


> > > >


> > > > Jeg lurte iallefall på om dere hadde muligheten til å se på dette,


> > siden


> > > > jeg nå først var i kontakt


> > > > med UiO om immatrikuleringsbevis osv., siden jeg trengte noe


> > papirer som


> > > > viser at jeg har


> > > > artium, siden familien min i Norge, sitter å ruger på papirene


> > mine, så


> > > > sliter jeg litt her jeg


> > > > i England.


> > > >


> > > > Med vennlig hilsen


> > > >


> > > > Erik Ribsskog


> > > >


> > > > ---------- Forwarded message ----------


> > > > From: *Vibeke Nilsson via RT* <opptaksinfo@admin.uio.no


> > > > <mailto:opptaksinfo@admin.uio.no>>


> > > > Date: 2009/4/24


> > > > Subject: [hjelp.uio.no <http://hjelp.uio.no> #381611] "Til Vibeke


> > > > Nilsson, angående immatrikuleringsbrev"


> > > > To: eribsskog@gmail.com <mailto:eribsskog@gmail.com>


> > > >


> > > >


> > > > Hei


> > > >


> > > > Alle henvendelser vedr eksamen avlagt ved UiO, må rettes til


> > > > fakultenene. Exphil ligger under Det humanistiske fakultet.


> > > > Hvis du lurer på om de fortsatt har eksamnesoppgaven din fra 1991,


> > må


> > > > du ta kontakt med dem.


> > > > hf-studieinfo@hf.uio.no <mailto:hf-studieinfo@hf.uio.no>


> > > >


> > > > Med vennlig hilsen


> > > > Opptakskontoret


> > > > Studieavdelingen


> > > > Universitetet i Oslo


> > > >


> > > >


> > > > On 2009-04-23 18:55:41 CET, eribsskog@gmail.com


> > > > <mailto:eribsskog@gmail.com> wrote:


> > > >  > Hei,


> > > >  > ja, når du/dere/RT nevner det, mener jeg.


> > > >  >


> > > >  > Så synes jeg det var litt rart at jeg skulle stryke på ex-phil


> > eksamen


> > > >  > hos


> > > >  > dere, i 1991, var det vel.


> > > >  >


> > > >  > Har dere de eksamenene på lager enda eller?


> > > >  >


> > > >  > Er det mulig å ta noe gjennkontrollering av om det var egentlig


> > var


> > > >  > riktig,


> > > >  > at jeg skulle stryke?


> > > >  >


> > > >  > Med vennlig hilsen


> > > >  >


> > > >  > Erik Ribsskog


> > > >  >


> > > >  > 2009/4/23 Vibeke Nilsson via RT <opptaksinfo@admin.uio.no


> > > > <mailto:opptaksinfo@admin.uio.no>>


> > > >  >


> > > >  > >


> > > >  > > Vi oppfatter det slik at denne henvendelsen fra deg kan


> > avsluttes


> > > >  > nå, og vi


> > > >  > > har


> > > >  > > lukket saken. Vennligst ikke svar på denne meldingen, med


> > mindre du


> > > >  > har


> > > >  > > noe å tilføye og ønsker at saken skal åpnes igjen.


> > > >  > >


> > > >  > >


> > > >  > -----------------------------------------------------------------


> > -----


> > > > ---


> > > >  > >


> > > >  > > According to our records, your request has been resolved.


> > Please do


> > > >  > not


> > > >  > > respond to this message, unless you have further questions or


> > > >  > concerns,


> > > >  > > since a response will reopen the ticket.


> > > >  > >


> > > >


> > > >


> > > >


> > > >


> > >


> > >


> >


> >


> >


> >






















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).