Saturday 9 May 2009

Sand, sommeren 1991. (In Norwegian)

sand

PS.

Det her kan være noe med, tenker jeg nå.

Øystein, han er jo fra Korea, men adoptert, av foreldra til Øystein.

Men Øystein er vel egentlig ganske norsk vel, selv om han er adoptert fra Korea.

Men så er det dette tyske med Øystein da.

Han hadde en kamerat som hadde en tysk far, fortalte Øystein, som pleide å si 'Schnell, schnell Sveinung', til kameraten til Øystein.

Det betyr kjapp deg, kjapp deg, Sveinung.

Så han var nok en slags slavedriver, han faren til Sveinung, som var kamerat med Øystein da antagelig.

Mer da.

Jo, Glenn er jo fra Tyskland.

Eller, slekta til Glenn er fra Tyskland.

Selv om Glenn var mest knytta til bestefaren sin.

Faren hans var død, tror jeg.

Bestefaren til Glenn var kommunist, mener jeg det var.

På den tida, som jeg og Glenn og søstra mi, bodde på Ungbo på Skansen Terrase, i 1994 og 95.

Da falt bestefaren til Glenn ned fra taket.

Bestefaren og onkelen til Glenn var blikkenslagere.

Bestefaren til Glenn døde, og Glenn begynte som blikkenslager like før det her, og overtok etterhvert etter bestefaren sin, i blikkenslager-firmaet til onkelen sin.

Så sånn var det.

Mer.

Jo, på den tida jeg jobba på OBS Triaden i Lørenskog, som var fra 1990 til 1992.

Dette var vel året jeg bodde hos Axel, broren min, og dem.

Som var 1990 til 1991.

Da gikk jeg og besøkte Øystein, etter jobben, var det vel kanskje.

Noe som var kanskje 30-40 minutter å gå.

Noe sånt.

Og da hadde faren og mora til Øystein, en viktig tysk forretningsforbindelse på besøk.

Det var vel litt rart(?)

Faren til Øystein jobba i Tetra-pak på Lysaker vel.

Og der jobba vel mora og, tror jeg.

Men så hadde de en forretningsforbindelse, fra Tyskland, på besøk.

Og jeg tror de prata om meg, mener jeg at jeg overhørte såvidt, at mora nevnte meg osv., til forretningsforbindelsen vel, like etter at jeg gikk inn døra.

(Jeg så ikke den her forretningsforbindelsen, for jeg gikk inn på rommet til Øystein.

Jeg bare hørte mora til Øystein prata såvidt, like etter at hu slapp inn meg).

Noe sånt.

Og de bodde på Hanaborg, som var øst for Oslo.

Og ikke vest for, (eller helt vest i), Oslo, som Lysaker er.

Så hvorfor hadde de en viktig tysker der, i Markus Thranes vei, i Lørenskog.

Det er vel den eneste gangen, som Øystein ikke turte å bråke.

Så han var nok viktig, han tyskeren.

Så han tyske forretningsforbindelsen til Tetra-pak og faren til Øystein, han var det nok noe med.

Siden Øystein ikke turte å spille høy musikk osv.

Så Øystein er nok under det tyske Illuminati-åket, virker det som for meg.

Mer eller mindre frivillig, det veit jeg ikke.

Øystein har også en kamerat med tysk navn, på Lambertseter, husker jeg.

Tom Fuckenberg.

Nei, han ble kalt Fuckenberg, av Øystein, men han het vel Fachenberg.

Noe sånt.

Så Øystein har mange tyskere i omgangskretsen.

Og det bayeriske illuminati, er jo fra Tyskland.

Så Øystein er nok ikke som en koreaner, selv om han er adoptert fra Korea.

Nei.

Og han er ikke muslim, selv om noen kanskje tror at Øystein er muslim, eller vanlig 'utlending', siden han ser utenlandsk ut.

Nei, det er han ikke.

Men, er Øystein norsk da?

Tja.

Jeg mistenker at Øystein er først og fremst tysk, siden han har så mange tyske forbindelser.

At han muligens er Illuminati-tysk.

Og så norsk eller koreansk, eller noe.

Så sånn er nok det.

Og adoptivfaren hans er kanskje noe tysk han og, han kjenner ihvertfall viktige tyskere.

Og mora pleide å dra på ferie til Sveits og overalt nesten, mener jeg å huske, og ikke sammen med faren alltid vel.

Hun brukte også tysk hårskum, husker jeg.

Jeg hadde jo pigg-sveis, så noen ganger rappa jeg hårskum av Øystein.

Og det var noe han fikk av mora si.

Og det var noe tyske greier, som lukta parfyme, så det var egentlig ikke min stil å bruke som hårgele.

Men men, sånn er det når man er ungdom, da synes man piggsveis og sånn er artig.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).