Saturday 2 May 2009

Husker noen alt styret da Kong Olav skulle få en gate oppkalt etter seg? Var det noe Illuminati-opplegg ved hans død, lurer jeg nå. (In Norwegian)

kong olav illuminati

http://maps.google.no/maps?f=s&utm_campaign=no&utm_source=no-ha-emea-no-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=google%20maps

PS.

Det var i det hele tatt en del rart, rundt Kong Olavs død, og dette med gatenavnene.

- F.eks., på nyhetene, så sa de at folk hadde begynt å tenne lys, i snøhuler, rundt slottet.

(Illuminati-symbolikk?).

Og nordmenn er et ganske kuet folkeslag, kan man si, og alle skal gjøre det samme, så da begynte alle å tenne lys utenfor Slottet da.

- Kong Olav er vel kanskje den mest populære kongen, som Norge noen gang har hatt.

Kunne ikke noen tatt til fornuft, og sagt at nå er det på tide å skifte navnet på Karl Johans gate, til Kong Olavs gate?

Og ikke ha landets hovedgate oppkalt etter en svenske med fransk opprinnelse.

Men nei.

Det ble Roald Amundsensgate, som måtte bli døpt om til Kong Olavs gate, eller Olav V's gate, eller hva gaten heter igjen.

Roald Amundsen og Kong Olav, de er vel to av de mest populære folka i norsk historie, må man vel nesten si.

Kunne ikke Roald Amundsen fått beholdt sin gate?

Var det ikke noen andre gater som Kong Olav kunne ha fått?

Hva med Stortingsgata?

Trenger Stortinget sin egen gate?

Er det viktigere å la Stortingsgata beholde sitt navn, enn å la Roald Amundsens gate beholde sitt navn?

Nei, Stortingsgata, er nesten den minste gata, som man kunne gitt Kong Olav, mener jeg.

Og ikke en sånn litt avsidesliggende, og ikke rett gate, som Roald Amundsensgate er.

Nå synes jeg de kunne rydda opp.

Så kunne f.eks. Stortingsgata bli oppkalt etter Roald Amundsen, og Karl Johans gate etter Kong Olav.

Det er ihvertfall mitt forslag.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).