Monday 4 May 2009

Hvorfor UD ikke vil hjelpe meg? De sier at Norge aldri har vært en kolonimakt, mens min forfar Ove Gjedde koloniserte Trankebar for Danmark-Norge (N)

Dagens departementer er utgangspunkt for en annen diskusjon i artikkelen. På UDs hjemmesider heter det at Norge aldri har vært en kolonimakt, og at dette gjør oss ekstra godt disponert for fredsmegling.

– Historien om Trankebar viser at Danmark-Norge var en kolonimakt, og at Norges del i denne historien var betydelig. Slik sett forteller den om en lite kjent, og kanskje litt beklemt, side av norsk historie, sier Jensen.

Norges deltagelse tok blant annet haldenseren Peter Anker seg av. Han var guvernørgeneral i Trankebar i tjue år. En annen skikkelse er den Skåne-fødte adelsmannen Ove Giedde, som levde sitt voksne liv som lensherre i Sør-Norge, og var med på å etablere DOCs virke i India. Virksomheten var svært viktig for de mange handelsskipene som la ut fra norskekysten og ga arbeid til et stort antall norske sjømenn.


http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090403/OAKTUELT/973732612/0/OAKTUELT002

Historieforfalskning fra UD, kaller jeg det her.

Det er vel ikke riktig at Ove Gjeddes etterkommere, meg selv, tenker jeg på, skal straffes pga. Norges kolonimaktfortid på 1600-tallet osv?

Det er jo helt bak mål.

Selv etterkommere av folk som grunnla kolonier må ha rettigheter.

Rettigheter skal være like for alle, mener jeg.

Det her er historieforfalskning og justismord.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg trodde at det sølvkruset på bildet, som jeg fikk i gave til min 34-års dag betydde at jeg var konge i Skåne.

(Siden løven på sølvkruset har kongekrone).

Men det betyr kanskje at jeg er konge i Trankebar??

Hehe.

PS 2.

Så etter at jeg har drevet med slektsforskning og har prøvet å finne ut hva som er galt i Norge, så må man nå bruke følgende tittel, hvis man skriver e-post til meg.

Det er Erik Ribsskog, den hellige gral og konge av Skåne og Trankebar.

Så da håper jeg at ingen glemmer det!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Som man ser i Morgenbladet-artikkelen ovenfor, så står det:

En annen skikkelse er den Skåne-fødte adelsmannen Ove Giedde som levde sitt voksne liv som lensherre i Sør-Norge

Dette var etter at Ove Gjedde koloniserte Trankebar.

Man kan se på navnet, Gjedde, at det er det samme som Jesus sitt symbol, fisken.

Så dette går nok igjen med at the lost tribes of Israel, dro nordover.

Og det gjorde også Jesus sin stamme, selv om de dro sist nordover.

Så de med lys blondt hår, det er de som dro først nordover.

Mens de med mørk blondt hår, som meg, det er stammen til Jesus, som dro sist nordover.

Noe sånt.

Og jeg tror Ove Gjedde, må være gralen, siden han har det rare adelsnavnet Gjedde.

Gjedde er jo et stygt navn, og ingen adelsfolk vil ha en fisk i våpenskjoldet.

(Adelsnavnene ble reformert, eller laget, av danskekongen, eller noe, og det som var, var at alle adelsfamiliene fikk navn etter dyr, i det gamle Danmark, derav navnet Gjedde.).

Men dette kunne vært et luresystem, for å finne et 'lurt' navn på gralsfamilien.

Noe sånt.

Mer da.

Jo, så kom Kong Christan I, fra Tyskland.

Fra Oldenburg.

Og han likte ikke gralen da, av en eller annen grunn.

Så han sendte Ove Gjedde til Trankebar.

Med en flåte, som admiral, eller noe.

Han skulle egentlig kolonisere Ceylon, (Sri Lanka).

Men det var noe lureri, med en tysker, eller noe.

Istedet så fikk de lov å ha Trankebar, en landsby i India, som koloni.

Så oppdraget til Gjedde mislyktes ikke, selv om plan A ikke virket.

Det var egentlig en annen som ordnet dette, men Gjedde fikk vel hovedæren da, siden han var admiralen eller sjefen for skipene.

Noe sånt.

Og så har jeg lest at Norge blir kalt 'gralslandet'.

Skal jeg se om jeg finner det på nettet.

Mens jeg husker det, så er nok det fordi, som den setningen øverst i PS-et viser, at Ove Gjedde var lensherre, (nesten danskekongens stedfortreder), i Sør-Norge.

Danskekongen, (som var fra Tyskland), ville bli kvitt Gjedde, virka det som.

Og Gjedde, han var lennsherre, i mange fylker og distrikter i Sør-Norge, har jeg lest om.

Blant annet i Numedal, Brunlandnes, Kongsberg, i Østfold osv.

Så han fikk nok mange barn i Norge.

Blant annet den familien som var i Tybring-Gjedde, det firmaet som nå heter Binders vel.

Men i ekteskapet, så tror jeg han fikk den familien som jeg stammer fra, som flytta til Danmark, da Danmark tapte Skåne til Sverige, i den Nordiske krig.

(Pga. tull fra danskekongen som egentlig var tysk?).

Oldenburgerne, (som våre kongelige er fra), de stoler jeg ikke helt på dessverre.

Jeg skal se om jeg finner det om gralslandet, på nettet.

Det stod på en blogg på VGD, som er litt treg med å laste.

Keiser Wilhelm var overbevist om at Norge var landet som huset den rene ariske kulturs vugge etter å ha lest Munchs og Keysers ’Toget fra Nord’ (Svensker og dansker hadde tatt en sydligere rute da de kom nordover og var derfor ikke av så rent blod som de norske fordi de hadde blandet seg med slaviske folkeslag underveis).

Wilhelm lusket rundt i vårt land på jakt etter ”et eller annet” i flere sommerferier på rad. Uten tvil var det gralen han var ute etter.


http://3921.vgb.no/2006/05/19/norsk-gralsridder-lei-av-da-vincimas-og-fjortiser/

Tja, det var ikke akkurat det her jeg tenkte på da.

Det var et annet sted jeg hadde lest om at Norge var gralslandet da.

Men kan det ha vært fordi Ove Gjedde fikk mange barn i Norge, og at han var gralen, altså Jesus etterkommer, og at Norge derfor ble kalt gralslandet, (ikke i åpenhet, som i aviser osv. riktignok), siden Gjedde fikk så mange barn i Norge, så finnes det så mye av Jesus blod i Norge da.

Kan det være sånn det henger sammen?

Er det derfor Norge har blitt tulla såpass mye med oppgjennom årene.

Og Khazarene fant jo på dette med 2. verdenskrig, for å få 400.000 tyskere, til å stå i landet, og tulle da.

Og kommunistene tok over landet, (igjen ikke åpenlyst, men alle som har bodd i Norge, fram til 80-tallet, vet at Norge egentlig har vært som et kommunistland).

Den Siste Sovjetstat anyone?

Så her er det mye som ikke kommer fram i avisene.

Folk blir lurt trill rundt.

Men nordmenn har en sunn skepsis mot svensker, dansker og tyskere osv.

Og det merker jeg selv.

Det henger igjen fra oppveksten og skolegangen i Norge og sånn.

Så det er nok en god grunn til denne skepsisen.

For det er nok noe som foregår, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

PS 4.

Så Sør-Norge er nok 'gralslandet', etter Ove Gjedde vel.

Og altså ikke Vestlandet, selv om Vestlandet virker veldig fint med fjordene og nynorsk osv.

Så er det nok Sør-Norge, eller Østlandet, de fylkene hvor Ove Gjedde holdt til, det er gralslandet.

Så det er nok disse fylkene/stedene mot resten av verden som er styrt av khazarene (les jødene), som vil ha hevn mot Jesus og kverke etterkommerne hans, og bruke de som slaver osv.

Noe sånt.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 5.

Dette går inn på New Age-stoff nå, som jeg også har lest litt av.

Blant annet at det er en krig mellom the aryans og the sumerians.

Eller noe.

At arierne, er de som vil at alle skal være like mye verdt.

Mens sumererne, (se New World Order og Illuminati-pyramiden), de vil at de på toppen skal bestemme alt.

(Derav pyramide-formen, de på toppen bestemmer over alle under i pyramiden).

Noe sånt.

Mens arierne, de likte å ha et flatt system, hvor en person hadde en stemme.

Dette må være ting, som går tilbake til før kristis fødsel.

Og før det grals-greiene, vil jeg tippe.

Mer da.

Og Hitler var nok en agent for sumererne, for å sverte arierne.

Noe sånt.

Men kanskje den boken som er nevnt, vil forklare mer.

Den av Munch og han andre, som var nevnt på den VGD-bloggen.

Som keiser Wilhelm leste.

Det er mulig.

Vi får se.

PS 6.

Og engelskmenna, de er nok under pyramiden.

(Altså sumererne).

Det kan man se, ved at de har en overklasse, en middelklasse og en underklasse.

Skal jeg lage en pyramide her.

engelskmenna

Mens Norge har det 'Aryan'-ske systemer (New Age terminologi, tror jeg), med at alle er like.

(Ihvertfall før Røkke og Gjelsten og Rimi-Hagen dukka opp).

Og Trond Giske og Jens Stoltenberg.

Så sånn er det.

Untatt i Sunderland, tror jeg, som er som i Norge.

(Eller som Norge var).

Noe sånt.

Fordi, at normannerne de hadde noe som het, 'Harrowing of the North', hvor de drepte alle som bodde mellom York og Durham.

(Og de var mye etterkommere av norske og danske vikinger, som trodde på dette aryan-systemet da, med at alle var like).

Men de glemte Sunderland, for Sunderland var kanskje i Skottland da(?)

Noe sånt.

Men senere så bygde sumererne/normanerne, de bygde Newcastle, for å passe på Sunderland.

Noe sånt.

PS 7.

Mens f.eks. Oslo er en 'summerisk' by, hvor vi har pyramiden.

Vi har en underklasse (Østkanten) og en overklasse (Vestkanten).

Ihvertfall ganske grovt sett.

Mens andre steder i Norge, hvor jeg har bodd, som i Larvik, på Berger og også i Drammen hvor jeg har gått på skole, de er vel da 'aryan'-ske steder, hvor alle er like mye verdt kanskje.

Nei, forresten, Larvik hadde Fram og Larvik Turn, hvor vel Larvik Turn var overklassens lag og Fram arbeiderklassens lag?

Så jeg er ikke helt sikker på Larvik, der må jeg tenke litt mer.

PS 8.

Tja, det er vel kanskje feil å si det, Larvik har jo også bånd til Danmark, ved at Larvik vel nesten var hovedstaten i Norge, under dansketida.

Og Larvik har også ferje, til Fredrikshavn.

Men, så er det jo også et skille i Danmark, mellom Sjælland og Jylland.

Fredrikshavn ligger jo på Jylland.

Så her må man tenke veldig mye, tror jeg, uten å være sikker på at man får det riktig.

Så jeg tror jeg får ta en pause her nå.

Vi får se.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).