Sunday 3 May 2009

Idag driver jeg med mobelisering av viljestyrke. Jeg hører på hørespillet Heksene, av Roald Dahl, lest av Kjersti Holmen, lastet ned gjennom Piratebay

CD1:

Fil 1 og 2:

Hekser ser ut som vanlige damer og er farlige. Det finnes 100 i England.

(Jeg har forresten ringt og pratet med en heks, på Island.

Og hun virka helt forstyrra, og prata ikke norsk eller engelsk.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/jeg-fikk-en-friend-request-pa-facebook.html

(Søk på henne på Facebook, så kan man nok se at hun nok antagelig er en sånn moderne Wicha-heks, eller noe).

3:

4:

La brune egg - Birgitte.

Harald forvandlet til stein.

Granitt.

Står i huset fortsatt.

Gjestene henger paraplyen på han.

Bla bla.

Du blir aldri forkjølet hvis du røyker sigar.

Leif, dykket hele tiden.

Var ikke Leif mer.

Var blitt en nise.

Vennlig nise.

Moren fortalte dette.

Ingen sett mer.

Lo og tullet.

Vi er vant til slik i Norge, det er hekser overalt.

Hm.

5:

Musikk.

Hvordan få øye på heks?

Blabla.

Kan aldri være helt sikker.

Virkelig heks har alltid hansker.

Til og med om sommeren.

Har ikke negler, har klør, som en katt.

Mamma brukte hansker.

Hekser har alltid på hansker, untatt når sover.

Hekser alltid skallet.

Like skallet som et kokt egg.

Bruker bare parykker.

Du må dra i håret og se om det løsner.

Parykker er stort problem for heksene, for de klør fælt i hodet.

Parykker stikker.

Hekser har store nesebor.

For de bruker de til å lukte med.

Blabla.

Kan lukte selv om har badet.

Hvis du ikke bader, så kan ikke heksene lukte deg. (barn).

Stamp-bølger.

Hm.

Noe med hundeskitt.

En dame som holder seg for nesen er heks.

Øynene er anderledes.

En svart flekk, som forrandrer farge og inneholder ild og is.

Hm.

Hekser ser ut som kvinner blabla, men er demoner i menneskeskikkelser.

Hm.

Katarina Murie?

7:

Hekser har ikke tær.

Uten tær.

Vanskelig å gå.

Ikke vanskelig å gå.

Blabla.

Bruker små pene, sko.

Kanskje halter de litt.

En ting til.

Hekser spytter blått.

Blått som blåbær.

Nei, det her var for dumt.

Spytt som blekk.

Tennene er også litt blå.

Hekser tørr ikke spytte.

Det var alt.

Hvis en kvinne bruker hansker, rare øyne, parykk, rar nese, osv., løp så fort du kan.

Har noen gang møtt heks?

En gang.

Blabla.

8:

Storheksa.

Blabla.

Kjedelig.

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).