Wednesday 6 May 2009

E-post til Barnevernet. (In Norwegian)







Google Mail - Bekymringsmelding til Barnevernet





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








Bekymringsmelding til Barnevernet




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Wed, May 6, 2009 at 3:14 PM









To:

postmottak@stavanger.kommune.no













Hei,

dette hadde jeg visst sendt til feil etat, skjønte jeg på e-poster jeg fikk tidligere denne uke.

Dette er vel egentlig ikke min business, men jeg sender en e-post likevel, i tilfelle det var noe galt,


siden jeg uansett har begynt å sende om dette til bufdir, som viste seg å være feil etat, som sagt.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/4/8
Subject: Bekymringsmelding til Barnevernet
To: post@bufdir.no




Hei,





jeg bor i England, men jeg fikk en Facebook friend-request, fra ei


dame i Stavanger, født i 1969,


i dag.





Og jeg kjenner ingen folk i Stavanger, så jeg kunne ikke skjønne hva


det her var i forbindelse med.





Jeg bor i England som sagt, og har ikke vært i Norge siden 2005.





Men da sjekka telefonkatalogen på nettet, og ringte, og da var det


dattera som svarte, som het Maren,


sa hu.





Og hu sa at mora ikke var hjemme.





Men da var vel klokka nærmere halv elleve på kvelden.





Jeg lurer på, mødre skal vel ikke være ute og fly hver kveld, klokka


halv elleve osv.





På en onsdag?





Nei, det syntes jeg var rart.





Og det var helt stille der, og det virka som at noe var galt syntes jeg.





Nå er jo ikke det her min business, siden jeg bor i England osv.





Men nå sendte jo mora Facebook-melding til meg, enda jeg ikke engang


veit hvem hu er.





Så hu mora er noe litt for gutte-gæern, tror jeg, og glemmer å passe


på dattera si.





Så her er det nok en sak for barnevernet, tror jeg, så derfor tenkte


jeg at jeg burde sende


dere en melding om det.





Så sånn er det.





Med vennlig hilsen





Erik Ribsskog





Telefon, (44 for Storbritania) + 151 235 3298
















No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).