Wednesday 6 May 2009

En i Powertech, ville nominere meg til en pris. Jeg kjenner så vidt til, fra #quiz-show tida, han grunderen der, Øystein Homelien, og han ga meg råd


Session Start: Fri Nov 21 03:00:20 2008
Session Ident: edison
[03:00] Session Ident: edison (~oystein@homelien.no)
[03:00] <edison> yo!  selveste john_cons, jeg har lest websidene dine!
[03:01] <john_cons> heisann du, long see!
[03:01] <edison> ltns ja, men kjenner vi hverandre?
[03:01] <john_cons> jeg har klart ? blitt banet fra de fleste irc kanalene, bla quiz show
[03:01] <john_cons> er det ikke du som sponset b?ndbredde p? quiz show botene eller noe?
[03:02] <john_cons> som pleide ? henge der
[03:02] <john_cons> som har den serveren, homelien, eller noe?
[03:02] <john_cons> eller blander jeg?
[03:02] <edison> tja, jeg kjenner plan9 og han kj?rte server hso meg en periode
[03:02] <edison> (for quiz-show).  ja, homelien
[03:02] <john_cons> ok, det var s?nn det var ja, jeg mente det stod i scriptet til quizzie, eller noe
[03:02] <john_cons> oki
[03:03] <edison> men, har fulgt med p? bloggene dine osv n? nylig - folk har jo pratet om deg
[03:04] <edison> siden du var p? #qz osv
[03:04] <john_cons> jeg tror det er et eller annet som foreg?r n? da, for jeg har blitt banet fra quiz show og facebook-sida til quiz show osv
[03:04] <john_cons> ja, det er mye som har skjedd
[03:04] <edison> sp?rsm?l: er det show, alts? hvor mye tjener du i mnd p? det?
[03:04] <john_cons> jeg overh?rte at jeg var etterfulgt av noe mafian da jeg jobba p? rimi bj?rndal osv
[03:04] <edison> jaja jeg har lest alt det der
[03:04] <edison> paranoid opplegg
[03:04] <john_cons> nei er nok ikke noe show nei, det er at politiet ikke gir meg rettighetene mine
[03:05] <edison> men mener du det, eller skriver du det for ? f? lesere
[03:05] <edison> hm ok..
[03:05] <john_cons> jeg sier bare det jeg h?rte jeg
[03:05] <john_cons> men men
[03:05] <edison> ok, men det er jo s? utrolig _utrolig_ mye galt (logisk sett) i alt det du har skrevet
[03:05] <edison> at jeg aner ikke hvor jeg skal begynne
[03:05] <john_cons> hehe ok
[03:05] <edison> trodde det var k?dd, jeg
[03:06] <john_cons> for meg s? begynte det i 2003 p? rimi bj?rndal, at jeg overh?rte at jeg var forfulgt av mafian ogs?
[03:06] <john_cons> s? det er det jeg veit liksom
[03:06] <edison> ja, har lest alt sammen, ikke gjenta
[03:06] <edison> kjenner du xiando btw?
[03:06] <john_cons> s? pr?ver jeg ? f? politiet til ? forklare
[03:06] <john_cons> jeg har prata litt med han
[03:06] <edison> han er ogs? s?nn skikkelig konspirasjonsteoretiker for tida
[03:06] <john_cons> men han har noen blogger, livelyblog
[03:07] <john_cons> og han dreiv ? k?dda med meg der, s? jeg bytta til wordpress, eller hva det heter
[03:07] <edison> jaja, kjennern ikke lenger
[03:07] <edison> har btw sett alle scannene av dokumenter osv hos deg
[03:07] <edison> som du har posta, spennende
[03:07] <john_cons> ja det er mye som foreg?r vet du
[03:07] <edison> vel, tror (seri?st) det er mest i hodet ditt, men
[03:07] <john_cons> ja det er mye som har foreg?tt
[03:07] <edison> jeg f?ler at du gir s? mye av deg selv at jeg m? nesten respondere liksom
[03:07] <john_cons> jaja, du f?r tro hva du vil
[03:07] <edison> neinei, jeg er ?pen alts? - kritiserer ikke
[03:08] <edison> men!
[03:08] <john_cons> jeg pr?ver ? f? vite hva som foreg?r, jeg skj?nner at noe er galt i norge
[03:08] <john_cons> ok
[03:08] <edison> jeg f?lger som sagt med p? bloggen (har ikke lest p? et par uker)
[03:08] <john_cons> ok
[03:08] <edison> men, jeg skulle ?nske du kunne kanskje g? gjennom
[03:08] <john_cons> jeg har lagd noen videoer n?
[03:08] <edison> og kanskje engasjere en leser, til ? ta en oppsummering
[03:08] <john_cons> hva mener du?
[03:08] <edison> for ? liksom ta tak i de ?penbare logiske bristene som er hvis man leser bloggen fort, bakover i tid
[03:08] <john_cons> jo, bare kom med tilbakemeldinger
[03:09] <edison> vel, aner ikke hvor jeg skal begynne, liksom
[03:09] <edison> men cluet er, finn en eller annen du stoler p?
[03:09] <john_cons> hvis det er noe som ikke henger sammen osv
[03:09] <edison> og f? vedkommende til ? lese gjennom siste ?ret med bloggpostinger
[03:09] <edison> og sammenstille de forskjellige gj?rem?lene/p?standene/?rsaker/virkninger osv
[03:09] <edison> og oppsummere det
[03:09] <edison> p? en _objektiv_ m?te, alts? at du ikke gj?r det selv, farget av det du f?ler at skjer med deg
[03:09] <john_cons> joda, alle kan komme med tilbakemeldinger, men jeg har ikke s? mange i familien, som er s? p?litelige, de fleste er litt s?nn at de drikker hver dag og s?nn
[03:10] <edison> og s?, hvis du da p? en m?te kommenterer det han kommer opp med
[03:10] <edison> s? ville det blitt mye bedre..  for det f?ler jeg du trenger..
[03:10] <john_cons> ja, skj?nner, det h?rtes smart ut
[03:10] <edison> og, med all respekt!  da f?ler jeg at du kanskje ville ikke v?rt s? redd for at folk overv?ker deg osv
[03:10] <john_cons> ja, jeg har egentlig ikke s? mange jeg kan stole p? av venner og familie osv forst?r du
[03:10] <john_cons> men, jeg skriver fra statcounter, n?r folk s?ker p? google
[03:11] <john_cons> da kommenterer jeg der, hvis folk s?ker p? navnet mitt osv
[03:11] <edison> jaja, har sett at du poster n?r folk er p? sidene dine osv
[03:11] <edison> aner ikke hvor mange folk som titter p? siden, s? jeg m? innr?mme at jeg var redd for at du skulle poste
[03:11] <edison> "irc er en politistat!  irc styres av staten, homelien.no overv?ker meg" eller noe
[03:11] <john_cons> men det er ogs? bare ? sende e-post eller ? skrive kommentar
[03:11] <john_cons> hehe
[03:11] <edison> siden jeg surfer masse p? sidene i helgene n? og da
[03:11] <edison> :)
[03:12] <john_cons> nei, men jeg har klart ? blitt bannet fra omtrent alle irc kanalene p? ef-net
[03:12] <edison> for det er jo p? en m?te det du gj?r, n?r du bl?ser opp at en eller annen pc hos dep.no har surfa hos deg
[03:12] <edison> du er jo en kjent konspirasjonsteoretiker n?, fordi du poster s? mye syke greier :)
[03:12] <john_cons> hehe, jaja, jeg kan ikke svare p? s? generelle ting
[03:12] <edison> s? folk (overalt, inkludert departements-ansatte i norge, folk ansatt i politiet osv, evt. cia i usa) vil jo surfe p? sidene dine
[03:13] <john_cons> men hvis man tar sak for sak, s? tror jeg at jeg skal klare ? forklare
[03:13] <edison> uten at det betyr noe spesielt, det er p? en m?te en "ond sirkel" - selvoppbyggende, fordi du gj?r noe ut av det
[03:13] <john_cons> joda, det gj?r dem nok
[03:13] <edison> ja!  men det er jo det jeg foresl?r
[03:13] <edison> at du faktisk _tar det_ sak for sak
[03:13] <edison> problemet er at slik du per i dag tar det "sak for sak" s? er det j?vlig subjektivt
[03:13] <edison> og farget av din egen virkelighetsoppfattelse
[03:13] <john_cons> ja, s? har jeg en s?nn gimmic da, som heter 'dagens statcounter', s? det er ikke mer enn det liksom
[03:13] <edison> hvis du fikk en eller annen du stoler p?, eller en datamaskin eller noe
[03:13] <edison> til ? stille deg sp?rsm?l, som du m?tte svare p? p? en m?te
[03:13] <john_cons> det er ikke noe mer som ligger i det, enn at det er dagens statcounter
[03:14] <edison> det er jo 100000 ubesvarte sp?rsm?l som henger i lufta, som jeg f?ler at ville f?tt deg til ? innse at du _blir ikke_ overv?ket eller noe,
[03:14] <john_cons> ja, jeg kan skrive en forklaring om statcounter, p? bloggen, at det er bare en gimmic, og ikke noe mer enn det liksom
[03:14] <edison> hvis du hadde blitt "truet til" ? svare p? dem, hvis du skj?nner hva jeg mener
[03:14] <edison> h?
[03:14] <edison> nei hvorfor det, det er jo ikke en gimmick
[03:14] <edison> s?vidt jeg skj?nner deg?
[03:14] <john_cons> jo det er dagens statcounter, det er ikke alle som er like alvorlige da
[03:15] <edison> hva er statcounter?
[03:15] <edison> i sammenhengen
[03:15] <john_cons> det er det tracking-cookie programmet
[03:15] <john_cons> som jeg har p? bloggen
[03:15] <edison> det er jo ikke at du bruker cookies som er problemet
[03:15] <edison> det er _hvordan_ du bruker det - at du faktisk titter i loggene og blir gal av ? se at folk fra dep.no osv har v?rt der?
[03:15] <edison> (n? bruker jeg store ord, mind me)
[03:16] <john_cons> jeg blir ikke gal av det da, jeg bare har det med for moro skyld liksom
[03:16] <edison> alle skj?nner jo at du kan se hvem som har surfa p? sidene dine liksom, hallo det er 2008
[03:16] <john_cons> for ? tulle litt med myndighetene tilbake
[03:16] <edison> tror ikke de bryr seg s? mye....
[03:16] <john_cons> ok, jeg er ikke vant til ? ha blogg osv
[03:16] <john_cons> nei det er mulig
[03:16] <edison> (og jeg tror heller ikke de har s? j?vlig mye mot deg)
[03:17] <john_cons> alts?, jeg har jo saker g?ende mot mange myndighetene, hvor jeg ikke f?r rettighetene mine
[03:17] <edison> vel, for ? ta akkurat det
[03:17] <john_cons> s? det er tydelig at det er noe som foreg?r, som er galt i norge
[03:17] <edison> s? f?ler jeg at de brevene du sender til myndighetene
[03:17] <john_cons> for folk har universale rettigheter
[03:17] <edison> er s? j?vlig spesielle
[03:17] <edison> at jeg forst?r hvordan de svarer liksom
[03:17] <john_cons> men myndighetene mangler respekt for disse
[03:17] <edison> formen p? brevene, m?ten du sp?r p?, er helt merkelig
[03:18] <edison> du burde engasjere en advokat
[03:18] <john_cons> ja jeg har pr?vd ? f? tak i advokat, men jeg hverken i england eller norge, s? f?r jeg fri rettshjelp
[03:18] <john_cons> men men
[03:18] <edison> men problemet er, du f?r nok ikke det gratis, fordi advokaten vil se at du bare er paranoid (eller noe lignende) - og n? mener jeg det ikke p? en frekk m?te
[03:19] <edison> men ift. de brevene du sender
[03:19] <john_cons> jaja, det er mulig, men man kan jo ikke bare si at folk er paranoide
[03:19] <edison> jeg synes det er j?vlig funny ? lese dem osv
[03:19] <john_cons> okey
[03:19] <edison> men ser du ikke selv at de er litt spesielle?  unormale?
[03:19] <edison> alts? i formen
[03:19] <john_cons> at de er litt unormale, i formen, hva mener du da
[03:20] <edison> vel, du skriver liksom 3 sider om hvordan du f?ler du har det og hva som har skjedd osv
[03:20] <john_cons> hvilket brev var det da
[03:20] <edison> og s? et par linjer om hva du faktisk vil at mottakeren skal _gj?re_ - det som er det vesentlige i brevet
[03:20] <john_cons> ok, s?nn ja
[03:20] <john_cons> kanskje jeg skriver litt med tanke, p? at jeg skal poste det p? bloggen
[03:20] <john_cons> s?nn at folk som leser brevet p? bloggen skj?nner hva som foreg?r
[03:21] <edison> jeg ville brukt 5-10% av brevet til ?, p? en _rolig_ og _"normal"_ m?te, beskrive hva som har skjedd - og resten av brevet til hva "kravet" er
[03:21] <john_cons> det har jeg gjort noen ganger
[03:21] <edison> ? stille et konkret "krav" gj?r det j?vlig mye enklere for mottakeren ? svare, og husk de som jobber i staten er ikke n?dvendigvis verdens smarteste - de vil se p? deg som en super-paranoid tulling hvis du kj?rer 3 sider med livshistorie som er irrelevant f?rst
[03:21] <john_cons> ja, det er mulig at hadde v?rt fornuftig, men kravet sier seg vel selv egentlig
[03:21] <edison> nei det er det det ikke gj?r
[03:21] <edison> du f?r dem bare til ? se p? deg som en tulling
[03:21] <john_cons> okey
[03:21] <john_cons> ja det er mulig
[03:21] <edison> og da f?r du tullesvar tilbake, og s? blir det en selvforsterkende greie
[03:22] <edison> hvis du skj?nner hva jeg mener, fordi du f?ler du blir ignorert
[03:22] <john_cons> ja det kan v?re at du har litt rett i det
[03:22] <john_cons> jeg f?r pr?ve ? legge det litt p? bakhue
[03:22] <edison> jau, gj?r det
[03:22] <john_cons> at jeg f?r si hva jeg vil dem skal gj?re
[03:22] <john_cons> mer tydelig
[03:22] <john_cons> jepp, vi f?r se
[03:22] <edison> jeg m? varme litt mat n?, men koselig ? prate med deg
[03:22] <john_cons> joda, i lige m?de
[03:22] <edison> synes det er helt sjukt at du poster alle de greiene alts?
[03:22] <john_cons> skal du v?re med p? bloggen med loggen her, eller skal jeg ikke ta det med?
[03:23] <edison> men keep it coming, jeg f?lger med
[03:23] <john_cons> jaja, jeg er ikke noe vanlig situasjon da
[03:23] <john_cons> skal du v?re med p? bloggen da?
[03:23] <edison> tja, jeg vil helst ikke v?re i s?kelyset
[03:23] <edison> s? kan du unng? ? poste loggen?
[03:23] <john_cons> okey, da tar jeg det ikke med da
[03:23] <john_cons> ja, det er vel nok logger og s?nn p? bloggen fra f?r
[03:23] <john_cons> det g?r sikkert greit
[03:23] <john_cons> ok, takk for praten da
[03:24] <john_cons> og r?dene
[03:24] <edison> m? innr?mme at jeg ogs? har v?rt redd for ? msge deg
[03:24] <john_cons> ok, skj?nner
[03:24] <edison> s? du ble kicka fra #norge, s? jeg gjorde det
[03:24] <edison> bare for ? se om du k?dda med hele bloggegreia
[03:24] <john_cons> ok skj?nner
[03:24] <john_cons> det g?r bra
[03:24] <edison> men, ser ogs? risikoen for at du ser p? meg som en "motstander" fordi jeg er kritisk liksom
[03:24] <john_cons> det er kult det, det er ikke s? mange som prater vanlig osv til meg n?
[03:24] <edison> til m?ten du ser ting p?
[03:24] <john_cons> neida jeg tar det som konstruktiv kritikk
[03:24] <edison> goodie
[03:24] <john_cons> jepps
[03:25] <edison> later da :)
[03:25] <john_cons> ok, takk for praten da
[03:25] <john_cons> jepp
[03:25] <john_cons> hei
Session Close: Fri Nov 21 03:28:11 2008

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).