Friday 1 May 2009

StatCounter: Her kan man se det, at det at jeg anmeldte de 'drittungene', på Spillegal-forumet, det skapte sjokkbølger helt til USA. (In Norwegian)

drittunger

PS.

Noen sendte visst en Facebook-melding, om dette, til et firma i dataspillbransjen, i USA, som het noe med Zombie, eller noe.

Exchange.zombie.com, står det på StatCounter-besøksanalysen der.

Så sjekka jeg hva det var, og det var noe dataspill-greier:

http://exchange.zombie.com/

Det jeg lurer på nå, er om kanskje spilleindustrien er i en slags symbiose med Microsoft, og derfor ikke liker at jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann/Microsoft, og derfor tuller med meg både her og der, og nesten overalt på internett?

Kan det være noe sånt som foregår, lurer jeg på nå.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Flere amerikanere som ville lese om de 'drittungene':

drittunger 2

Her er deres nettsted:

hm

http://lasminasdemoria.net/

Kan det være noe kabalistiske greier muligens, eller noe Tolkien-aktige greier?

Hvem vet.

PS 3.

Det var noe Tolkien-greier ja:

Tolkien also created a number of different alphabets to write his languages - Tengwar, or Feanorian letters, is the one which appears most frequently in his work.

http://www.omniglot.com/writing/tengwar.htm

Der ser man at Tolkien lagde Feanorian-alfabetet, og det står det også på det nettstedet, at de har brukt det skriftspråket, som Tolkien lagde da.

Så sånn er nok det.

Så det er kanskje han Bombadil, som han kalte seg, på #quiz-show, på irc, som driver å tuller med meg.

Han spurte veldig ofte kompliserte Tolkien-spørsmål, når det var hans tur til å spørre spørsmål der.

Og en gang, så satt jeg med en Tolkien-bok innen rekkevidde, for Rimi-leiligheten min var ikke så stor.

Så klarte jeg å slå opp da, for han Bombadil venta ganske lenge.

Og da var det Fredegard, het han vel, som passa på huset, til Bilbo, eller hvordan det var, i Hobbiten.

Noe sånt.

Og det tror jeg må ha vært omtrent første gangen, at noen klarte noen av de super-vanskelige Tolkien-spørsmålene hans.

Så kanskje han Bombadil driver å bærer litt nag til meg, etter det her skjedde da, at jeg klarte et vanskelig Tolkien-spørsmål, på #quiz-show.

Hvem vet.

Noe rart er det vel ihvertfall, må man vel si.

Så sånn er nok det.

PS 4.

En i Larvik, som muligens heter Jostein, er visst også med i dette nettverket:

jostein 1

jeg heter jostein

http://www.facebook.com/l.php?u=http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/det-er-noen-plagsomme-drittunger-som.html

(Dette må være et av de elektroniske sporene, som folk prater om at man legger igjen på internett).

Så sånn er nok det.

Kan dette være Øystein Andersen, min tremenning, sin kamerat, eller 'kamerat', fra Lauritzens bokhandel i Drammen, i dataavdelingen i kjelleren der, Jostein, med langt blondt hår, fra 80-tallet.

Øystein likte ikke han, husker jeg.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn er det.

'Å Jostein', eller 'å du er så Jostein', var lenge Øysteins favoritt-uttrykk, på 80-tallet, selv om han også hadde mange andre sånne kule favoritt-uttrykk.

Øystein var også han som fortalte meg dette, at kronprins Haakon Magnus, 'visst var ram på stjele vinflasker fra vinkjelleren til faren sin', (på Skaugum), kom jeg på nå.

Så sånn var det.

Øystein sa også alltid mye annet rart, men man måtte ha skrevet en bok, minst, for å få med alle spydighetene og de kule tingene, som Øystein ofte prata om, på 80-tallet.

Så sånn var nok det.

PS 5.

En i Bergen heter visst også Jostein:

bergen også jostein

http://www.facebook.com/l.php?u=http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/det-er-noen-plagsomme-drittunger-som.html

No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).