Tuesday 5 May 2009

E-post til UiO. (In Norwegian)







Google Mail - [hjelp.uio.no #385175] [Fwd: Re: [Fwd: Fwd: [hjelp".uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson," angående immatrikuleringsbrev"]]





















Google Mail





Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>








[hjelp.uio.no #385175] [Fwd: Re: [Fwd: Fwd: [hjelp".uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson," angående immatrikuleringsbrev"]]




















Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>







Tue, May 5, 2009 at 8:18 PM









To:

henvendelser@ifikk.uio.no













Hei,

joda, det er jo sant det, jeg blir bare litt oppgitt her, når jeg må kontakte de tre ganger,
og de fortsatt tuller med brevene.

For å si det på den måten.

En annen ting jeg lurte på, hvis dere har muligheten til å svare.



Jeg er litt nysgjerrig på den ex-phil eksamenen, som jeg tok hos dere, i 1991.

Er det mulig å ta en kikk på den besvarelsen, altså å få tilsendt en kopi tror du, for jeg driver å


tenker så det knaker her, angående hvorfor jeg ikke klarte å bestå den eksamenen, for jeg innrømmer
at jeg ikke brukte den terminologien alltid kanskje, på den eksamenen, men jeg prøvde å forklare


på vanlig norsk da, så jeg er litt nysgjerrig på hvor dårlig besvarelsen egentlig var, så jeg syntes
det hadde virket artig å ta en kikk på den besvarelsen.

Hvis det er mulig da selvfølgelig.



Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


2009/5/5 Astrid Charlotte Lied via RT <henvendelser@ifikk.uio.no>


Hei!





Så vidt jeg kan bedømme, har du allerede fått svar på det spørsmålet du


stilte oss (altså IFIKK) angående exphil. Eventuelle problemer du måtte


ha med Studieavdelingen, er du nødt til å ta opp med dem.





Vennlig hilsen


Astrid Lied - Studieleder IFIKK





On 2009-04-30 18:25:01 CET, eribsskog@gmail.com wrote:


> Hei,


> ok, jeg kan vel ikke akkurat klage da, når jeg er over 18 år for seint ute


> med å klage.


>


> Så det er det vel ikke noe jeg kan gjøre med.


>


> Men de svenske damene, eller hva man skal kalle dem, de har ihvertfall


> svenske navn,


> Nilsson og Brunelius, på studiekontoret deres, de synes jeg tuller fælt.


>


> Først så skriver de adressen min galt, så stempler hun Nilsson nesten


> opp/ned, så det


> så ut som at hun stempla i fylla og stempler hun der Brunelius, med to


> stempler.


>


> Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig, nå har jeg fått tre brev,


> og ingen av


> dem ser normale ut, for å si det sånn.


>


> Er det noe slags svensk invasjon dere har hos dere eller?


>


> Er det ikke mulig for dere å heller ansette noen norske damer på det


> studiekontoret deres,


> for jeg synes at når det er universitetet i Oslo, hovedstaden i Norge, da


> bør det helt være


> noen norske folk har kontroll på sånt, jeg synes det ihvertfall skurrer


> litt, når alle som


> jobber der har svenske navn.


>


> Jeg tror ikke at alle som skriver studiebevis på universitetet i Stockholm


> har norske navn,


> for å si det sånn.


>


> Bare noe jeg lurte på, siden det virker som at de tuller og tøyser


litt med


> brevene, de damene


> som jobber på studiekontoret deres.


>


> Med vennlig hilsen


>


> Erik Ribsskog


>


>


> 2009/4/28 Karen Skadsheim Sikkeland via RT <henvendelser@ifikk.uio.no>


>


> > Hei Erik,


> >


> > Det stemmer at ditt resultat fra exphil våren 1991 er ikke bestått. En


> > eventuell klage på dette resultatet måtte ha vært inne senest tre uker


> > etter at sensuren ble kunngjort.


> >


> > --


> > vennlig hilsen


> >


> > Karen Skadsheim Sikkeland


> > konsulent IFIKK


> > postboks 1020 Blindern


> > 0315 OSLO


> >


> > telefon 22 85 41 11


> >


> > > > -------- Original Message --------


> > > > Subject: Fwd: [hjelp.uio.no #381611] "Til Vibeke Nilsson,


> > angående


> > > > immatrikuleringsbrev"


> > > > Date: Fri, 24 Apr 2009 12:14:59 +0100


> > > > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


> > > > To: studentinformasjonssenteret.hf@hf.uio.no


> > > > References: <RT-Ticket-381611@uio.no>


> > > > <rt-3.6.7-32252-1240492732-1986.381611-10-0@uio.no>


> > > > <98e9940e0904230955x32aafa73rcb6f22bc2d77f3ff@mail.gmail.com>


> > > > <rt-3.6.7-31982-1240505741-1829.381611-6-0@uio.no>


> > > > <rt-3.6.7-3128-1240562994-550.381611-6-0@uio.no>


> > > >


> > > >


> > > >


> > > > Hei,


> > > >


> > > > jeg sender denne videre til dere.


> > > >


> > > > Det gjelder ex-phil eksamen, våren 1991, må det vel ha vært, hvor


> > jeg


> > > > syntes det var litt rart at jeg


> > > > strøyk, for å være ærlig, for jeg syntes jeg hadde skrevet nok til å


> > > > bestå, selv om jeg leste som


> > > > privatist.


> > > >


> > > > Jeg lurer på om jeg ble straffet på den eksamenen, sånn som jeg


> > husker


> > > > det, så lurte jeg på om


> > > > det kunne være fordi jeg brukte mer vanlige ord og uttrykk og ikke


> > så


> > > > mange fremmedord osv.


> > > >


> > > > Noe sånt.


> > > >


> > > > Hun eksamensvakta så litt misbilligende på meg, mener jeg å huske,


> > så


> > > > kanskje hun skrev noe


> > > > kommentar, siden jeg vel gikk først, sånn at sensor så det, som kan


> > ha


> > > > påvirket sensuren?


> > > >


> > > > Jeg lurte iallefall på om dere hadde muligheten til å se på dette,


> > siden


> > > > jeg nå først var i kontakt


> > > > med UiO om immatrikuleringsbevis osv., siden jeg trengte noe


> > papirer som


> > > > viser at jeg har


> > > > artium, siden familien min i Norge, sitter å ruger på papirene


> > mine, så


> > > > sliter jeg litt her jeg


> > > > i England.


> > > >


> > > > Med vennlig hilsen


> > > >


> > > > Erik Ribsskog


> > > >


> > > > ---------- Forwarded message ----------


> > > > From: *Vibeke Nilsson via RT* <opptaksinfo@admin.uio.no


> > > > <mailto:opptaksinfo@admin.uio.no>>


> > > > Date: 2009/4/24


> > > > Subject: [hjelp.uio.no <http://hjelp.uio.no> #381611] "Til Vibeke


> > > > Nilsson, angående immatrikuleringsbrev"


> > > > To: eribsskog@gmail.com <mailto:eribsskog@gmail.com>


> > > >


> > > >


> > > > Hei


> > > >


> > > > Alle henvendelser vedr eksamen avlagt ved UiO, må rettes til


> > > > fakultenene. Exphil ligger under Det humanistiske fakultet.


> > > > Hvis du lurer på om de fortsatt har eksamnesoppgaven din fra 1991,


> > må


> > > > du ta kontakt med dem.


> > > > hf-studieinfo@hf.uio.no <mailto:hf-studieinfo@hf.uio.no>


> > > >


> > > > Med vennlig hilsen


> > > > Opptakskontoret


> > > > Studieavdelingen


> > > > Universitetet i Oslo


> > > >


> > > >


> > > > On 2009-04-23 18:55:41 CET, eribsskog@gmail.com


> > > > <mailto:eribsskog@gmail.com> wrote:


> > > > > Hei,


> > > > > ja, når du/dere/RT nevner det, mener jeg.


> > > > >


> > > > > Så synes jeg det var litt rart at jeg skulle stryke på ex-phil


> > eksamen


> > > > > hos


> > > > > dere, i 1991, var det vel.


> > > > >


> > > > > Har dere de eksamenene på lager enda eller?


> > > > >


> > > > > Er det mulig å ta noe gjennkontrollering av om det var egentlig


> > var


> > > > > riktig,


> > > > > at jeg skulle stryke?


> > > > >


> > > > > Med vennlig hilsen


> > > > >


> > > > > Erik Ribsskog


> > > > >


> > > > > 2009/4/23 Vibeke Nilsson via RT <opptaksinfo@admin.uio.no


> > > > <mailto:opptaksinfo@admin.uio.no>>


> > > > >


> > > > > >


> > > > > > Vi oppfatter det slik at denne henvendelsen fra deg kan


> > avsluttes


> > > > > nå, og vi


> > > > > > har


> > > > > > lukket saken. Vennligst ikke svar på denne meldingen, med


> > mindre du


> > > > > har


> > > > > > noe å tilføye og ønsker at saken skal åpnes igjen.


> > > > > >


> > > > > >


> > > > > -----------------------------------------------------------------


> > -----


> > > > ---


> > > > > >


> > > > > > According to our records, your request has been resolved.


> > Please do


> > > > > not


> > > > > > respond to this message, unless you have further questions or


> > > > > concerns,


> > > > > > since a response will reopen the ticket.


> > > > > >


> > > >


> > > >


> > > >


> > > >


> > >


> > >


> >


> >


> >


> >

























No comments:

Blog Archive

About Me

My photo
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).